Aadje met dr rare praatje

Nou, ik heb een beetje, hoe zal ik het zeggen, jeuk.
Jeuk in mijn vagina, afwisselend wel/niet.

Dit is sinds mijn curettage. Daarna moest ik natuurlijk met spoed worden opgenomen en kreeg ik via het infuus zware antibiotica, dus ik dacht eerst dat het daar aan lag.
Toen werd ik ongesteld en het was over.
Ik was toen op controle bij de gynaecoloog, die heeft nog gekeken en die zag niets, dus niets aan de hand.

Twee weken later weer jeuk, duurde toen ongeveer een week en het was niet te harden, zo erg.
Weer ongesteld geworden, over, ja hoor, na ruim twee weken wéér jeuk.
Dat is nu een week geleden, het neemt al wat af, als het goed is wordt ik lek dit weekend (tenzij er wat in de kerk is achter gebleven, haha!).

Nou, twee weken na menstruatie ligt precies rond de ei-sprong en blijkbaar geeft dat bij mij een jeukreactie?!
Voor mijn zwangersschappen curettage heb ik dit nog nooit gehad, dus ik vind dit heel vreemd.
Nou moet ik 11 februari naar de gynaecoloog, zal ik het gelijk even voorleggen.

Maar goed, herkend iemand dit????

Ariane

Hoi Ariane,
Dit klinkt als een vaginale schimmelinfectie. Je kunt een daktarin creme halen bij de apotheek wat je erop kunt smeren of als het blijft even contact opnemen met de ha. Dan krijg je pillen (eieren) die je vaginaal moet inbrengen. Door hormoonschommelingen kan een schimmelinfectie opspelen. Ik heb er zelf regelmatig last van.
Ik zou het in ieder geval even aanpakken en eigenlijk moet je partner zelf ook smeren om herbesmetting tegen te gaan.

Groetjes van Caroline

Eieren?? Wow!

Even zonder gekheid, dank je wel.

Mijn man heeft nergens last van, want ik moet zeggen dat op de jeukmomenten ik eigenlijk niet zo'n zin heb.
Of maakt dat evengoed niets uit?
Heb namelijk wel gehoord van het zgn pingpong-effect.

Nou, ik moet a.s. weekend ongesteld worden, nu is de jeuk dus over, maar tegen de tijd dat ik naar de gynaecoloog ga is het ongeveer weer m'n ei-sprong dus waarschijnlijk weer jeuk, kan ze het gelijk goed beoordelen.

Als ik er inderdaad maar wat voor krijg
want ik vind het heel vervelend die jeuk en het is nou niet bepaald een plek waar je even gemakkelijk gaat zitten krabbelen, haha!

Bedankt in ieder geval.

Gr. Ariane

Hoi Aadje,

Wat omschrijf je het toch weer allemaal prachtig hahaha! Maar.. het kan natuurlijk erg irritant zijn. Ik heb het een paar jaar geleden een keer gehad. Ik heb toen een vaginale douche gebruikt en toen was het over! Misschien helpt jou dat ook?

Hoe is het verder met je meis? De tijd schiet al op he?! Nog even en je mag weer klussen!!!

X F.

Hai Aadje!

Ik heb ook eens een vaginale infectie gehad, dat was na een stevige antibioticakuur wegens longontsteking. Die antibiotica werkt ook op een deel van de 'goede' bacterieën in je vagina, waardoor het evenwicht verstoord wordt. 'Slechte' bacterieën, of een schimmel, krijgen dan de overhand. Je moet gewoon even naar je huisarts gaan, die kan dan een uitstrijkje maken en dan wordt bekeken wat er aan de hand is, en dan kan een kuurtje van het een of ander heel snel alle ellende uit de wereld helpen. Want het is om gek van te worden, maar o zo simpel weer te genezen.

Succes,
Marjon

Wat zijn jullie toch weer geweldig, lang leve dit forum!

Ik sta nu alleen even in dubio of ik naar de huisarts ga of even te wachten tot ik weer naar de gynaecoloog ga.
Ik denk dat ik beide maar doe.
Want ik heb even verkeerd zitten denken, ik dacht ongeveer een ei-sprong te hebben als ik naar de gynaecoloog ga, maar dan moet ik juist bijna weer ongesteld worden.
Nou weet mijn huisarts van deze hele voorgeschiedenis, dus als ik haar bel hoef ik waarschijnlijk niet eens langs te komen, kan ik in een ruk door naar de apotheek.
Maar ik zal het zeker ook tegen de gynaecoloog zeggen als ik daar ben.

Kan inderdaad door de antibiotica komen die ik in het ziekenhuis heb gekregen, want om de paar uur werd er een nieuw zakje aan het infuus gehangen, dus dan weet je het wel.
Of zoals Caroline al zei, door hormoonschommelingen. Ik ben toch twee keer zwanger geweest en daar verandert je lichaam toch ook door.

Hoe kom je er aan? Hoe kom je er af!!

Jullie horen het nog wel.

Aar

Terug
Bovenaan