Aambei

Zijn er vast die er ook last van hebben
Nu 39 weken en 2 dagen zwanger
En erg last van een aambei best groot en doet zeer. Bloed ook met afvegen.
Ontlasting is wel gewoon goed.

Wat kan ik eraan doen dat die wat kleiner word en minder pijn doet ?
 
Ik gebruik lidocaine vaseline tegen de pijn, werkt geweldig! Kun je bij de apotheek halen.
En ik wissel af met sudocreme om ze te laten krimpen, voor krimpen schijn je een zalf met zink erin te moeten gebruiken, vandaar.
Sterkte! Aambeien zijn echt ???
 
Curanol! Zalf werkt al heel goed, ze hebben ook pillen die je erbij kan nemen. Maar vaak is de zalf genoeg. Verwacht niet dat het nog weg gaat voor de bevalling een waarschijnlijk wordt het door de bevalling nog wat erger, maar gewoon Curanol door blijven gebruiken en na de bevalling de pillen erbij nemen als het erger is geworden. Succes, is echt niet leuk, maar komt goed en heel normaal rondom de bevalling en in de zwangerschap... 
 
Curanol deed bij mij helemaal niks, ook de combi niet. Ik hoorde ook van het sprayen van neusspray met xilometazoline erop. Maar dat deed bij mij ook maar heel weinig. Eerlijk gezegd werkte insmeren met vaseline het beste tegen het ergste trekken en de pijn. Maar het ging pas weg na de bevalling. Je houdt dan wel een flapje over. 
 
Inderdaad oppassen met neusspray hoor. Zoutoplossing doet niks tegen aanbeien en die andere variant mag je niet zomaar gebruiken. Als je het niet in je neus mag gebruiken waarom dan wel elders op je lichaam? Inderdaad vaseline en sudo helpt. Mijn ervaring is dat ze echt pas verminderen na de bevalling. Voor die tijd is het komen en gaan ?
 
Terug
Bovenaan