aambei..

Beetje rare vraag, maar gaat een aambei vanzelf weer weg? Ik voel er eentje, aan de buitenkant zeg maar, hij is een beetje lastig (gevoelig), maar niet superhinderlijk ofzo. Maar k vroeg me dus af of ik er iets op moet smeren of dat ie gewoon weer verdwijnt??

lfs Mickey

Hoi Mickey,

Oei oei,.. dat zijn die leuke kwaaltjes waar geen enkele mama in spé op zit te wachten!! Maar het kan er nu eenmaal bijhoren. Er zit nu eenmaal flink wat druk op de onderkant door je zwangerschap!

Bij mijn zoontje had ik er destijds ook wat last van, ook een kleintje, maar die jeukte als de pest en als je er aan kwam dan was het AU!   (sorry voor de details). Niet leuk dus!!

Je kunt er het beste aambeienzalf op smeren, dus de "bekende" Sperti.. zo heet dat geloof ik, toch? Gewoon te krijgen bij kruitvat of AH. Dat moet je dus net als een normale zalf er op smeren. Rest kwestie van niet te hard vegen na het ontlasten en verder met lauwwater zuiver houden. Dan is het zo weer weg. Mocht het erger worden, of mocht de jeuk meer inwendig zijn, dan tóch even naar je huisarts gaan hoor!!

Ik heb er vooralsnog geen last van, maar we moeten nog wat weekjes hè?

Sterkte!

ps: er niet teveel aan zitten hoor! Dan wordt t erger..

Esmé mv Kay en ???

(31 wk zwanger)

Ik heb bij mijn beide zwangerschappen ook aambeien gehad. Het zet meestal zo op rond de 30 weken, als je kindje gaat wegen op je onderkant.... Mijn VK adviseerde Curanol, alleen te verkrijgen bij de apotheek, en mijn ervaring is ook dat het beter werkt dan Sperti (daar was ik mee begonnen). Het mag zonder bezwaar gebruikt worden tijdens zwangerschap en  BV. Aambeien komen meestal van binnenuit dus smeer ook an de binnenkant van je anus een beetje creme. Je krijgt meestal een dingetje erbij waarmee je dat kan doen.

Aambeien worden na de bevalling minder maar echt weg gaan ze niet meer. Bij een volgende zwangerschap krijg je ze sneller. Na mijn tweede zwangerschap had ik nog flinke over die niet weggingen met smeren. Van de huisarts heb ik toen zinkoxide zetpillen gekregen...dat hielp geweldig goed. Bij sommige vrouwen gaat het nooit helemaal weg en moeten ze, bij flinke last, zelfs operatief worden verwijderd.

Ingeborg

Terug
Bovenaan