aambeien aarrggghhhh!!!

A

Anoniem

Guest
hi,
sinds  vrijdag heb ik last van aambeien. En het doet pijn kan ik je vertellen!! Nu is het natuurlijk weekend en alles wat ik erover kan vinden staat alleen hoe je het kan voorkomen maar niet wat te doen als je ze al hebt!!
Nu heb ik gister sperti gehaald, staat in de beschrijving dat het mag als je zwanger bent maar kan ik nog meer doen?

groetjes (happy)bee

Hoi,

Wat een vervelend kwaaltje he? Ik had hier ook erg last van een paar weken geleden. Wat bij mij echt helpt om de ontlasting wat zachter te maken en tegen de pijn:

* Veeeeeeel water drinken (begin gelijk 's ochtends met 1 of 2 glazen lauw water op nuchtere maag)
* bij ontbijt yoghurt met tarwekiemvezels erin
* veel bewegen
* veel groente en fruit eten
* lactulosesiroop (verkrijgbaar bij apotheek)
* roosvicee laxo
*  sperti hielp in mindere mate, beter werkte curanol zalf (kun je via vk voorgeschreven krijgen, ik heb het rechtstreeks op internet gekocht)

Hoop dat je wat aan deze tips hebt.

Groetjes,

Hoi,

Mijn ervaring met sperti is dat het niet veel helpt.
Curanol helpt beter, kan je op internet bestellen (www.curanol.nl) of via de apotheek. Ik weet alleen niet of je dat mag gebruiken als je zwanger bent. Ik heb niets meer gebruikt sinds ik zwanger ben. Heb ook even niet meer zo'n last. Ik zou het even aan de verlokundige vragen. Die weet het ook wel.

Groetjes,
Linda

Wat ook wel wil helpen is het schoonmaken met vochtige toiletdoekjes i.p.v. gewoon toiletpapier gebruiken.

En  2 of 3 keer per dag in bad gaan. Lekker warm water erover!
Ach, 1 keer per dag zal ook wel helpen hoor.....

Tja, verder vooral pas naar de wc gaan voor de ontlasting als je echt zo ver bent en niet eerder zodat je moet gaan zitten persen.
Veel vezels eten.

Zalf kun je inderdaad op aanvraag krijgen (via VK of huisarts). Zij weten wel wat goed is en als je echt zelf wilt dokteren: zinkzalf wil ook helpen.

NEUSSPRAY.
gewoon neusspray tegen je aambeien spuiten.
na het toilet bezoek even afspoelen en dan neusspray sprayen.
maakt niet uit welk merk.

klinkt raar maar werkt echt.
kreeg ik als tip in het ziekenhuis van een verpleegster.

Hoi allemaal!

Ik heb ook enorm last van aambeien en heb daarom Curanol creme gekregen. Dit helpt wel enigszins, maar wat echt helpt zijn Curanal tabletjes! Van dezelfde fabriek, alleen een kleine spellingsverandering. Dit zijn witte en roze tabletjes. De witte neem je 's ochtends in voor het ontbijt en de roze 's avonds voor eht slapen. Na een week is er nu echt heel veel verbetering te merken!

Deze tabletjes zijn alleen via huisarts of verloskundige te krijgen. Ik heb mijn vk gebeld en zij hebben een recept doorgefaxt naar de leverancier en de volgende dag kreeg ik ze via de post binnen...ideaal!

Nog even iets anders....natte doekjes of verfrissingsdoekjes worden streng afgeraden bij aambeien vanwege de zeep/parfum dat er in zit! Beter is om het schoon te maken met een nat washandje ofzo....De neusspray heb ik ook wel gehoord, maar neit geprobeerd....

Succes!

NathalieMS
(34w+5)

Terug
Bovenaan