Aambeien....au!

Hoi allemaal,

Normaal gesproken heb ik wel eens last van aambeien, maar in de laatste maanden van mijn zwangerschap is dat erger geworden.
Ze zijn nu echt enorm. Ik had er de afgelopen tijd niet echt last van (ook al waren ze nog lang niet weg), maar gisteren moest ik enorm poepen (sorry) en sindsdien verga ik van de pijn! Vanochtend ging het weer, maar toen moest ik weer naar de wc en dat lukte niet en kwam de pijn weer terug. Nu, na 3 paracetamols gaat het eindelijk weer.
Aambeienzalf zoals sperti helpt niets bij mij. Iemand hier nog tips of kan ik toch beter morgen de huisarts bellen?
Overigens heb ik geen harde poep ofzo.

Ik geef trouwens borstvoeding, dus andere pijnstillers durf ik niet te nemen.

Hoi Twiki,

Mijn advies is je huisarts bellen en hem ernaar laten kijken.

Ik heb sinds de laatste maanden van mijn zwangerschap  uitwendige aambeien en tijdens mijn bevalling zijn ze alleen maar erger geworden. Geen enkele zalf heeft geholpen en  11 dagen na mijn bevalling ben ik langs mijn huisarts geweest en hij heeft ernaar gekeken. Ja vond het verschrikkelijk maar ja het moest he. Ik heb overigens mijn vriend over gehaald om mee te gaan want ik schaamde  me dood, hahaha. Zou je niet denken als je een paar dagen ervoor je benen hebt gespreid om te bevallen.  Ik heb er nu bijna 5 weken na mijn bevalling weinig tot geen last meer van. Ze zijn grotendeels weer naar binnen maar er "hangt" nog wat buiten.

Ik had al een afspraak staan voor 26 sept. in het ziekenhuis en ga er gewoon heen. Ben benieuwd wat ze dan gaan doen. Wat ik heb begrepen is dat ze er elastiekjes eromheen doen zodat er geen bloed meer ernaartoe stroomt. Ik hoop daarna wel helemaal vanaf te zijn want ik hoor vaak van mensen dat ze er jaren later nog last van hebben.

Heel veel succes ermee.

Grt Jacy

Herkenbaar! Sinds de bevalling, 8 wk geleden, heb ik ze ook weer. tijdens de toiletgang springen ze weer open en verga ik van de pijn. Verders doen ze geen pijn. Ik ben naar de huisarts geweest en heb een verwijsbrief voor de chirurg gekregen. Idd kunnen ze ze afbinden. Niet zo heel leuk maar elke keer die pijn is ook geen pretje. En weet je, heel veel mensen hebben ze. Voor een chirurg is het niet vreemd meer hoor,

xxx yvet

Hallo

Ik had er na de eerste bevalling ook last van. De kraamverzorgster raadde aan om met otrivin neusspray te sprayen enkele keren per dag en met 3 dagen was het weg.
Zelf werk ik in de gezondheidszorg bij mensen thuis en daar heb ik het ook al op enkele plaatsen aangeraden en ook hun waren er zo van af of in ieder geval een stuk minder.
Er blijkt iets in te zitten wat de aambeien verschrompeld.
Misschien heb je er iets aan.

groetjes bg

Bedankt voor jullie berichten! Ik schaam me er niet voor hoor, dat interesseert me niet zo. Gelukkig had ik er vandaag minder last van en toevallig kon ik naar de osteopaat. Hij vertelde me dat het allemaal met elkaar samenhangt, mijn bekken dat verkeerd stond, mijn rug, nek, etc.
Het zou nu weer allemaal goed moeten staan, dus ik ga dit even afwachten (maar ik ga die neusspray tip zeker gebruiken!!!). Ik las ze in het ziekenhuis van Deventer (waar ik woon) een speciale behandeling hebben tegen aambeien die een stuk minder pijnlijk is dan het afbinden met elastiekjes zoals normaal gesproken gedaan wordt.
De bloedvaatjes worden dichtgehecht (je krijgt dan wel een ruggenprik) en daar is maar 1 behandeling voor nodig.
Is nog een optie als ze toch niet weg willen gaan. Is wel een dagbehandeling en je mag pas aan het einde vd dag naar huis. Vind ik nu niet zo fijn nu Vera nog maar 5 weken is.

Je kunt CURANOL vragen bij je huisarts.
Dit is zalf, en je kunt er ook pilletjes bij krijgen.
Als je die tezamen gebruikt, zorgt dat voor een heel goede doorbloeding. En dus een stuk minder pijn en het geneest ook goed en snel  tijdens die "kuur" .

En misschien is het inderdaad wijs om ze te laten bekijken door je huisarts.
Na mijn bevalling( nu 4 wk geleden) moest ik ervoor naar de eerste hulp, omdat ze getromboseerd waren. Dit betekent dat ze volgelopen zijn met bloed, en dat doet zooooo'n pijn!!
We hebben 's nachts zelfs de dokterswacht laten komen, want ik verging echt van de pijn. Ik geef geen borstvoeding en kon dus stevige pijnstilling krijgen en de volgende dag heeft een chirurg ze opengesneden en het bloed eruit laten lopen.
Echt genant overigens....vond ik hoor.

Ik hoop voor je dat het niet zo ernstig is!

Groetjes Annemieke

Hoi Annemieke,
Tjee, dat klinkt eng , ik hoop inderdaad dat het bij mij niet zo erg wordt!
Ik slik nu voordat ik naar de wc moet een paracetamol, het is echt niet fijn die pijn die daarna komt (overigens niet meteen).
Maar ik ben nu aan het experimenteren met de neusspray en dat werkt echt!
Ze zijn al een stuk kleiner. De pijn is zeker nog niet weg, maar ik ga het dit weekend even aankijken. Als ik dan nog zo'n last heb, zal ik maandag de huisarts maar bellen.

Hoi,

Ikzelf heb een week geleden ook eenzelfde soort topic neergezet heb ook ( auw ) uitwendige aambeien en dat bijna 15 weken na de bevalling had er wel last van maar dan binnenwaards en omdat ik de laatste tijd last had van obstipatie heeft het zich nu naar buiten verplaats heb toen hier gevraagd om wat advies heb wel daarna nog even de assistente gebelt en die heeft een cremetje   voorgeschreven en voor de rest kon ze niet veel doen, deze tips gaf zij mij mee  zij heeft er zelf ook last van gehad, zorgen dat de ontlasting zacht blijft is het allerbelangerijkste, s,morgens op nuchter maag een of twee glazen lauw tegen warm water aan ( moet zeggen helpt echt), activia eten helpt ook bruin brood en dan de bekende dingen maar die neusspray ben ik wel benieuwd naar gaat ook zeker proberen jij ook veel succes zou ik zeggen.

groetjes bianca

Terug
Bovenaan