aambeien ggrrrrrrrrrrr

hallo dames,

ik ben nog maar 10 weken zwanger en heb in twee dagen tijd een extra stel hersenen erbij gekregen haha.
ik heb zondag avond zalf en pillen van curanol besteld en hoop echt dat ze vandaag binnen komen want het wordt steeds erger en pijnlijker.
poepen doet echt zeer, ik had ze bij de vorige zs pas op het einde en toen waren ze echt groot. ik hoefde nog net niet naar het ziekenhuis om ze te verwijderen na de bevalling.
ik hoop hoop hoop echt dat die zalf en pillen snel binnen komen, dan kan ik smeren en slikken hahaha. en hopen dat het snel zakt want zitten wordt steeds moelijker.

maar goed ik ga nu eerst ff een dutje doen omdat dame lief nu ook op bed ligt dan kan ik ff op de bank.
zijn die spullen er nog niet als ik wakker wordt ga ik de stad maar in voor neusspray om het te koelen.

sorry maar ik moest het ff kwijt

peetje
 
Magnesiumoxide, bij de apotheek te krijgen, helpt goed om zachte ontlasting te krijgen. Je mag tot 1500 mg innemen op een dag en het werkt ongeveer 4 dagen na dat je begonnen bent. Maar als het eenmaal goed is ingewerkt, ga je als een trein. Bij mij leek het op een gegeven moment bijna diarree. Dus toen ben ik 1000 mg gaan slikken en toen was het prima.
Het is een lichaamseigen stof en kan geen kwaad in zwangerschap en bij borstvoeding.
Na de bevalling heb ik tijdelijk weer 1500 mg geslikt en was poepen hierdoor ook geen probleem aangezien het zo zacht was dat ik bijna geen druk hoefde te zetten. Ik vond het superfijn.

Ik gebruik het ook nu nog, nu ik al bevallen ben. Ik vind het ideaal... nooit meer verstopping.
Mij helpen kiwi's, pruimen, vezels en 2 liter water dus echt niet. Vooral niet als ik zwanger ben, dan lijkt het wel of die darmen niks meer doen.

Ik vind de aambeienzalf van Dr. Swaab fijn. De brand is er al snel uit en ze slinken ook mooi snel. Van de kraamverzorgster kreeg ik de tip om de aambeien met neusspray in te sprayen. Of het werkt weet ik niet... maar je kunt het proberen!

Succes en hopelijk kun je snel wat beter!
 
Heel vervelend,maar meestal blijven ze terugkomen in je zwangerschap en dan vooral de laatste weken omdat de kleine zo drukt tegen de onderkant.Ik ben inmiddels bevallen (7wk terug) en had enorme last van aambeien nou toen kleine er eenmaal uit was was het nog vele malen erger.Ze hebben zo'n 4wk er gezeten.Had zowel curanol zalf als pillen daarvan (laatste alleen verkrijgbaar via HA)
Het is erg vervelend maar ze gaan wel weer weg.
 
hallo dames,

dank jullie voor jullie reacties, nou de zalf en pilletjes zijn binnen en heb gelijk gesmeerd met de zalf. alleen met de pilletjes moet ik van de huisarts nog ff wachten. hij kende het merk curanol niet dus is hij voorzichtig.
ik heb nu 2 x gesmeerd en het is al een stuk minder gelukkig.

@bloempje, ik ken het met de neusspray. ik kreeg die tip ook van de kraamzorg en heb het toen gedaan en dat werkte goed. in combi met zalf, pilletjes en neusspray waren me aambeien de vorige keer in 3 dagen behoorlijk gekrompen, dus ik kan het andere aanraden.
dat van die magnesium wist ik niet, bij mij werkt al dat andere ook niet. en nu kan ik maar 1 keer in de week en dan zit ik rustig 1 uur op de wc ( gelukkig valt het elke keer in het weekend en dan is me man thuis en kan op de kleine meid letten, en gelukkig hebben we 2 wc in huis haha) ik kijk van de week ff bij de apotheek.

peetje
 
Terug
Bovenaan