Aambeien, help!

Na een flinke verkoudheid heb ik aan het einde van mijn zwangerschap toch nog aambeien gekregen. Ik heb er erg veel last van en zalfjes (sperti) helpen weinig. Mijn ontlasting is redelijk soepel, dus daar ligt het volgens mij niet aan. Wie heeft er nog goede tips/adviezen?
Bedankt voor jullie reactie!

Hoi,

Ook ik heb last van aambeien...

En ik heb gisteren van mijn VK een tip gekregen. Het is alleen via de apotheek en moet je zelf betalen, maar tis wel veeel beter dan de sperti en andere rommel.

Het heet CURANOL-ZALF

Succes ermee!

X Saskia

Dit is mijn 6-de zwangerscahp en daar horen voor de 6-de keer heftige aambeien bij...pfffff.
Ik krijg ook altijd de curanol kuur. Maar niet alleen de zalf. Ik krijg er ook pilletjes bij. Die moet ik ''s morgens en 's avonds innemen en verder na elke toiletgang de zalf smeren. Een wondermiddel!!
Sperti e.d helpen bij mij totaal niet.
De curanol krijg ik overigens wel vergoed!
De zalf wordt maar in 1 apotheek in Nederland gemaakt en moet dus altijd op bestelling. ( heb ik mij laten vertellen)
Informeer er eens naar bij je verloskundige, want aambeien....nou, die wil je gewoon niet!!

Groetjes Annemieke

Hallo

Ik heb na de bevalling van de 1e ook last van aambeien gehad. De kraamverzorgster raadde me toen otrivin (neusspray)aan en binnen 3 dagen was ik ervanaf. Dit verzacht tevens en doet de aambei krimpen. Zorg wel dat je niet met de punt van de spray aan de aambei komt en even nakijken of je het wel mag gebruiken tijdens de zwangerschap.
Hoop dat je er eventueel iets aan hebt.
Veel succes.

groetjes bg

Helemaal mee eens, Curanol is een goed middeltje tegen aambeien. Bij ons was het gewoon te koop bij de apotheek zonder te bestellen. Dat verhaal over Otrivin lijkt met niet zo goed tijdens je zwangerschap. Ik snap wel dat het werkt, het werkt bloedvatvernauwend maar je mag de Otrivinneussprays niet gebruiken tijdens zwangerschap! Het komt in je bloed en kan ook de bloedvaten van de placenta vernauwen. Dat is natuurlijk niet goed voor je kindje. Curanol wordt door vrijwel elke VK aangeraden en mag gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap!

Succes ermee! Het zal na de bevalling nog wel een stuk erger zijn, houd er maar vast rekening mee. Niet leuk maar gewoon blijven smeren!

Ingeborg

Tijdens mijn eerste zwangerschap en tot een half jaar na de bevalling regelmatig last gehad van (terugkerende) aambeien. Ik zweer ook bij Curanol!

Verder veel fruit eten, lauw water drinken etc. om de ontlasting "zacht" te houden! Harde keutels zijn namelijk funest voor aambeien. Bij mij komen ze doordat ik sterk reageer op ijzer (in zwangerschapsvitaminen en na mijn bevalling in de staalpillen), waardoor je harde ontlasting krijgt.

Succes met dit lastige en bijzonder pijnlijke (nooit geweten, totdat ik ze had) kwaaltje,
Hester

Bedankt voor jullie tips! Ik heb direct de zalf besteld, de huisarts kijkt nog even of hij de tabletten ook kan bestellen. Ik hoop dat het snel helpt.

groet van Else

Terug
Bovenaan