Aambeien in de zwangerschap

<p>Wie heeft de ultieme tip tegen aambeien? Ik heb alle zalfjes al geprobeerd.. niks helpt. Het gekke is dat ik helemaal geen last heb gehad van obstipatie, maar toch heb ik er last van en wordt het alleen maar erger. <br /><br />de huisarts wil ook niks doen. Wie weet heeft hier iemand het antwoordt! <br /><br /></p><p>liefs </p>

Ohja wat een ellende, had er ook zoveel last van! Er staat sowieso meer druk op, dus ook zonder obstipatie kan je er flink last van hebben inderdaad. 
Ik slikte curanol tabletten maar gebruikte daar de Theranalzalf bij (wel even overleggen met je VK geloof ik). En ik sprayde er neusspray op met xylometazoline. Tja, ze kwamen en gingen. Maar of dat nou echt door die middeltjes kwam, geen idee haha!
Na de bevalling geen last meer van gehad. Wel wat flubbertjes overgehouden helaas :( 

Ja, hier idem dito. Ik heb ook van alles geprobeerd (curanol zalf, tabletjes, knolletjes). Niets hielp. Ik heb ook nooit geen last gehad van obstipatie maar toch had ik ze. Na de bevalling zijn ze weg gegaan. Maar ook ik heb er de bekende flapjes aan over gehouden ??? 

Ik dronk veel water en roosvicee laxo om de ontlasting zacht te houden uit voorzorg. Ook geen last gehad van obstipatie. Na de bevalling wel een beetje aambeien gehad en dit ingesmeerd met sudocreme. Prikt wel eventjes maar na een week geen pijn meer. Wel een klein flapje aan over gehouden, zoals veel moeders

Hier hielp ook niks, curanol, neusspray, andere zalfjes. Obstipatie is niet de enige oorzaak, alles staat onder druk van de zware buik. Helaas kan de huisarts niet veel meer doen dan zalfjes, en je het advies geven af te wachten tot na de bevalling. Je kan evt pijnstillers slikken als het echt heel pijnlijk is. 

Bij mij werd het van de bevalling heel tijdelijk even echt heel erg. Maar met het helen van het uitscheuren trokken ook de aambeien weg. Ik heb ook flapjes over. Daar heb ik geen last van, alleen afvegen na het poepen is wat irritanter vind ik. Dan moet ik wel even goed met een vochtig toiletpapiertje om de flapjes heen. 

Ja ik vrees ook dat je het er gewoon mee moet doen! Zelfde als andere dames al vertelden, maar niks hielp. Na 1e bevalling waren ze zo verdwenen, nu 10weken na 2e bevalling helaas nog steeds aanwezig. Ondanks alle zalfjes, pillen en spray

Terug
Bovenaan