Aambeien: theranal?

<p>Hi dames,</p><p>Ik ben inmiddels 35 weken zwanger en heb een gigantische aambei waardoor ik zelfs nauwelijks kan lopen, zoveel pijn doet het. Ik gebruik al curanol pillen + zalf, maar het doet vrijwel niks. Nu gebruikt mijn vader Theranal, waar hij erg enthousiast over is. In de gebruiksaanwijzing staat dat je het liever niet moet gebruiken tijdens de zwangerschap. Toch vroeg ik me af of iemand dit heeft gebruikt tijdens de zwangerschap. Ik ga het vanmiddag vragen aan de verloskundige, maar ik was benieuwd naar de ervaringen. Wat voor kwaad kan een klein zalfje aan de buitenkant van je lijf nou echt? Misschien ben ik heel naïef en makkelijk hoor, haha! Ben benieuwd!</p>
 
Oei, zo vervelend! Ik kreeg er ook 1 met 25 weken ongeveer al, niet mega groot maar behoorlijk irritant. Ook aan de curanol (zalf en tabletten) en helpt enigzins. 
Ik heb geen ervaring met jouw middeltje maar ik zou het zoals je zelf zegt toch niet zomaar gebruiken maar eerst overleggen met vk. Ook al smeer je het aan de buitenkant, het wordt toch opgenomen door je lijf.. anders zou het ook geen nut hebben natuurlijk :) 
Andere tip die ik las, 1x per dag voor een korte periode neusspray erop sprayen. En dan wel zo 1 waar niet alleen zoutoplossing in zit. Daar krimpt je weefsel ook van.. 
Ben wel benieuwd wat de vk straks zegt, want ik verwacht er dus ook nog wel meer helaas :( hou je me op de hoogte?
 
Bedankt voor je reactie! Die neusspray kende ik nog niet, ga ik proberen! 


Verloskundige zegt dat het geen kwaad kan, aangezien de baby echt al af is en er geen belangrijke organen meer worden aangelegd. Het eerste trimester zou ze het afraden, maar nu is het prima. Meteen gehaald vanmiddag en het verlicht behoorlijk! Zit een verdovend middeltje in. M'n aambei is de grootte van een vingerkootje, dus echt zo pijnlijk om te zitten en lopen ? Hopelijk trekt ie nu gauw weg!
 
Ah, goed om te weten!
En pfff dat is wel groot ja, kan me voorstellen dat het zeer doet :( wat een ondingen zijn het toch ook. Hoop dat je er snel van af bent!
Ik vind die curanolzalf trouwens zo stinken, staat me gewoon tegen om te blijven smeren haha. Vind het ook zo'n onsierlijk idee dat er nu 2 velletjes overblijven :'( had er ooit al 1 gehad en dat is altijd een flubje gebleven dus verwacht dat deze ook for ever mee gaat.. 
En dan uberhaubt de bevalling nog. Achja alles voor de beeb ;) 
 
Terug
Bovenaan