Aambeien zichtbaar tijdens bevalling

<p>Komt het vaak voor dat een aambei uitwendig zichtbaar is tijdens de bevalling? (Ik hoop dat ik gerustgesteld kan worden dat dit heel normaal gevonden wordt door verloskundigen e.d.) </p><p>Aangezien ik de laatste tijd last heb van een aambei, welke ook uitwendig is en helaas niet meer goed terug naar binnen gaat. Ik vrees dat dat niet voor de bevalling weg is....</p><p>Iemand ervaring hiermee? Vooral qua hoe je er bij ligt tijdens het persen en tijdens controles.. </p>

Geen ervaring mee. Zolang je fris gedoucht bent zou ik me niet al te druk maken. Verloskundigen/gynaecologen hebben alles wel gezien wat “down under” betreft 

Geen zorgen over maken, dit maakt de verloskundige echt niks uit! Die zien dat wel vaker, en als ze dat problemen mee zouden hebben hadden ze een ander beroep moeten kiezen.  En als je aan het bevallen bent kan het jou ook niet meer schelen, komt helemaal goed dus :)

Ik ben zo blij met mijn aambei! Het heeft mij een totaal ruptuur doen voorkomen!! 
Ik maakte mezelf er ook druk om maar tijdens de bevalling heb ik me daar geen seconde meer druk over gemaakt. 

Als je al aambeien hebt voor de bevalling is de kans groot dat ze zichtbaar zullen zijn of ook groter zullen worden. Bij mij was dit ook het geval. Ik vond dat ook een heel naar idee maar op dat moment zelf interesseert het je echt vrij weinig. Geen zorgen maken dus! Je hebt dan wel belangrijkere dingen aan je hoofd ;)

Nu maak je je daar zorgen om, maar tijdens de bevalling denk je daar niet meer aan kan ik je vertellen. Ja, het zou kunnen zijn dat ze je aambei zien. En dan? Veel vrouwen poepen tijdens het persen. Dat is heel normaal, maar dat lijkt me vele malen erger eerlijk gezegd. Ik was tijdens mijn bevalling niet helemaal geschoren tussen mijn benen (ook geen oerwoud). Ik heb me daar 2 tellen druk om gemaakt, maar daarna wilde ik gewoon mijn kinderen op de wereld zetten.

[quote quote=10256881]Ik ben zo blij met mijn aambei! Het heeft mij een totaal ruptuur doen voorkomen!! Ik maakte mezelf er ook druk om maar tijdens de bevalling heb ik me daar geen seconde meer druk over gemaakt.[/quote]
Hoe komt dat? Dat het een totaalruptuur heeft voorkomen? 

Terug
Bovenaan