Aambeien

Hoi,

Ik ben 11 weken geleden bevallen en heb nu al 9 weken last van aambeien. Ik heb tijdens de bevalling kei en keihard moeten persen en denk dat het daardoor is ontstaan. Maar de pijn begon nadat ik ineens een verstopping had in week 2 na de bevalling. Dat heeft gezorgd voor een scheurtje en aambeien. Het is pijnlijk bij het hebben van ontlasting. Ik eet voldoende vezels, drink veel water en probeer voldoende te bewegen. Op een gegeven moment voelde ik geen pijn meer bij het naar de wc gaan. Maar afgelopen zondag was het weer raak, een stukje harde ontlasting en de aambeien doen weer pijn bij het naar de wc gaan. Mijn geduld raakt op. Ik gebruik vaselinecreme met verdoving erin. En ik probeer dus mijn ontlasting zacht te houden in de hoop dat het zal genezen. Heeft iemand dit ook gehad en duurde het ook maanden voor het genezen was? Ik wil niet naar de huisarts omdat ik bang ben dat zij gaat zeggen dat ik naar een chirurg kan.
 
Niet echt tips, maar ik zit in hetzelfde schuitje ? ik ben wel naar de huisarts gegaan (curanol hielp bij mij niet voldoende), en heb in eerste instantie poeder gekregen om de ontlasting langere tijd zeker weten zacht te houden. Ik merk dat daarmee de klachten minderen, maar had vorige keer ook dat bij de eerste beste keer wat harder het weer raak was... ik mag dit nu zo een aantal weken gebruiken, en als het dan nog niet over is, gaan ze pas verder kijken.
 
Hey , hier geen aambeien maar wel een anus scheurtje .. kreeg er ook pas paar dagen na bevalling last van .. ben er wel voor naar de dokter geweest met 3 maanden last toen .. heb ook zakjes gehad en die crème. Die gaf wel aan dat een scheurtje echt flink tijd nodig kan hebben omdat bij iedere stoelgang ( als het weer is hard is ) weer kapot gaat .. ben nu 5 maanden verder( vanaf bevalling ) .. en het gaat al stukken beter nog heel af en toe iets wat gevoelig maar lang niet meer zo pijnlijk als voorheen .. hopelijk gaat het herstel bij jou sneller ?
 
Tijdens mijn 1e zwangerschap kreeg ik last van aambeien, ze zijn daarna nooit meer weg gegaan, maar ik had er geen last van. Tijdens de 2e zwangerschap kreeg ik er wel echt last van (met name de jeuk werd ik soms helemaal gek van). Curanol hielp mij helaas niet. Na de bevalling ben ik op een gegeven moment begonnen met aambeienzalf van de Etos (huismerk) en binnen no time werden ze een stuk kleiner en was ik eindelijk van de jeuk af.
 
Dank voor alle reacties. Ik heb nu zakjes gekregen van de huisarts om de ontlasting zacht te houden en ik denk eraan om curanol zalf en tabletten te gaan gebruiken...
 
Terug
Bovenaan