aambeien

Hallo,

Beetje raar onderwerp maar niet vreemd onder ons denk ik.Ik loop op het einde en heb sinds 2 dagen last van een aambei!Ben hier niet blij mee maar weet dat het erbij kan horen.Heb er gisteravond al een ijsblokje opgelegd in een washandje in de hoop dat íe zou slinken maar helaas.Leuke tip van mijn moeder die het zelf ook bij iedere bevalling had.Weten jullie buiten Spertie om nog andere oplossingen tegen deze kwaal?En mag Spertie eigenlijk wel als je zwanger bent?

Thanks

Liefs Anne35 37wkn 3dgn.
 
Hoi Anne,

Ben ik alweer (zie ik ook mijn reactie onder jouw andere berichtje).

Spertie wordt volgens mij afgeraden tijdens de zwangerschap. Overleg dit eerst voor de zekerheid even met je verloskundige. Als je er niet al te veel last van hebt, zou ik er niets aan doen. Ik wil je niet ongerust maken, maar de kans is groot dat je na de bevalling nog meer aambeien hebt (door de kracht waarmee je perst). Schrik hier niet van. Ik had ook een aambei tijdens m'n zwangerschap en een hele tros na de bevalling. 2 Weken na de bevalling was alles spontaan weer verdwenen. Succes ermee!

Groetjes,
Jacqueline
 
Je kan als je er last van hebt met een flinke klodder vaseline proberen 'm terug te duwen. Doe het wel heel voorzichtig, want als je de boel beschadigd ben je verder van huis. Daarna de hele dag zoveel mogelijk de kringspier aanspannen/inhouden. Meestal krijg je aambeien omdat je onbewust druk uitoefent op je kringspier. Let hier maar eens op.
 
Hoi,

Om de boel fris te houden en het verzacht ook en ontsmet meteen, gebruik ik druppeltjes candira van aromed. Dit is een heel fijn spulletje en je mag het als je zwanger bent. Doe wat op een vochtig washandje en gewoon ertegen drukken. Bij mij helpt het goed, je koopt het bij natuurwinkes of de etos.

succes ermee, het is geen fijne kwaal!
 
Hoi
Ik heb zelf ook last van aambeien en gebruik hiervoor de creme epianal, mag tijdens de zwangerschap. Ik had ook last van de aambeien, moet zeggen dat het heel goed werkt. Een dag later al een stuk minder last en na 2 dagen waren ze al behoorlijk geslonken.

Veel sterkte
39wk 3dgn
 
Terug
Bovenaan