Aambeien

Hai,

Ik schaam me wel daarom stel ik de vraag maar anoniem. Sinds gisteren heb ik volgens mijn Aambeien. Het doet heel zeer en kan amper zitten. Gaat dit vanzelf weg of kan ik hier wat aan doen? Thanks
 
hoi je kan wachten,maar meestal duurt dat wel een week of 2. je kunt ook sperti halen(aambeienzalf. dit is rectaal.) moet je wel even navragen of je dit ook mag gebruiken als je zwanger bent. kun je krijgen bij de apotheek en volgens mij ook bij de drogist maar dat weet ik niet zeker.
 
Hoi,

Ik heb dit zelf gehad na de bevalling en vond het ook erg vervelend en pijnlijk.Ik zou er zeker een zalfje voor halen bij de dokter,vaseline met 3% lidocaine.Dit verdooft en maakt de aambeien zachter.En nu komt het onsmakelijke gedeelte:Als de aamb.zacht zijn moet je ze proberen terug in de anus te duwen dan gaan ze eerder weg.Verder veel water drinken,vezelrijk voedsel eten en voordat je na de wc gaat even insmeren met vaseline zodat het niet zo'n pijn doet.Hoop dat je hier iets aan hebt en dat ze snel weg gaan.Sterkte
 
Hoi hoi,

Je hoeft je niet te schamen hoor, komt vele voor tijdens de zwangerschap...
Ik heb er zelf vorige weke last gehad. Ik heb Sperti gehaald idd bij de drogist, deze zalf mag je gebruiken als je zwanger bent. Na een aantal dagen was hij al een stuk minder en nu is ie weg. Echt aan te raden hoor die zalf want het verlicht ook zeker de pijn en de jeuk.

Succes, Sas (31 weken)
 
Hoi,

Ik heb ook last gehad van aambeien, en de verloskundige adviseerde toen om niet te veel 'druk' te zetten wanneer je ontlasting hebt. Zacht houden dus, met vezels enzo. Ze kwam ook nog met de tip 'gebroken lijnzaad' (ja dat bestaat echt!), maar voor mijn gevoel heeft dat niet geholpen om de boel 'zacht' te houden.

Succes ermee!
 
Na mijn vorige bevalling had ik ze!
Mijn god wat deed dat zeer gelukkig hoorde ik na 3 dagen van een zalfje kan ook in combinatie met pillen en ze waren zo weg! Sperti hielp hier echt niet bij.
Vlgns mij heet het Curanal of Curanol.
 
Terug
Bovenaan