aambeien???

Hoi dames!

Het is niet zo'n smakelijk onderwerp, maarja....
Ik denk dat ik een aambei aan de buitenkant heb maar ik weet het niet zeker. Het is zo groot als een bes, maar niet paars ofzo gekleurd, het is gewoon mijn eigen huidskleur. Ik heb geen last van bloeden ed. Ook heb ik helemaal geen last van verstopping ofzo.
Is het wel een aambei? Zoja, hoe kom ik er vanaf?

Groeten, Janne

Raar dat je nergens last van hebt. Klinkt naarmijn ide wel als een aambei.........maar ja ben geen dokter. Opzich zijn er voor aambeien wel gewoon zalfjes te koop bij de kruidvat enzo. Maar misschien dat je ereerst een dokter naar moet laten kijken om zeker te zijn dat dat het wel is.
Succes
Groetjes Lillian

Komt mij heel bekend voor. Ik heb het ook maar ik heb er weinig tot geen last van. Soms wordt het wat groter en dan kan het wel wat vervelender worden. Zolang ik er geen last van heb doe ik er niks aan. Ik moet wel zeggen dat het weer heel makkelijk verdwijnt. Maar een week later komt het dan bijvoorbeeld weer terug.

Als ik er last van krijg dan  weet ik een goed middeltje. Ik heb ooit eens op een mylene party (cosmetica) nertsolie gekocht. Daar werd bijgezegd dat het een middeltje was voor vanalles en nog iets. Het is ook heel goed tegen brandwonden en een droge of pijnlijke huid. Het bleek ook goed tegen aambeien te werken. Dit heb ik daarna getest en het scheelt echt een hele hoop.

Het is dus nertsolie van Mylene. Alleen te koop op van die homeparty's.
Misschien ken je iemand die binnenkort zo'n party heeft of ken je iemand die het al heeft staan. Ik vond het al heel wat dat ik niet naar de dokter moest of naar de apotheek met zo'n probleem. (ben waarschijnlijk nogal preuts aangelegd)

Groetjes Jada

hi Jana,

dat kan inderdaad een aambei zijn. heel vervelend.
bij de drogist kan je Theranal vragen (tube zalf, middeltje is vooral pijnstillend, kost 5,95)  en bij je Verloskundige kan je Curanal krijgen op recept. dat laatste is een  serie pilletjes, een tube zalf en zetpillen kost ongeveer 20 euro;

na de bevalling had ik erg last. de verloskundige van het ziekenhuis raadde me aan er af en toe een bevroren maandverband in een washandje tegen aan te houden. wat ook helpt:
spoelen met een bidon met ijskoud water. binnen een week waren ze klein.
heel vervelend kwaaltje

sterkte Miep

Curanol (met een o) is een afgeleide van Curanal. (met een a). Het is een stuk goedkoper, je hoeft geen pillen te slikken en je kan het zonder recept bij de apotheek krijgen. Ik heb er erg veel baat bij.

Ik heb de Curanal bij mijn eerste zwangerschap gebruikt en dat werkte prima. Curanol bestond toen nog niet. Nu ben ik aan de Curanol en ook dat gaat prima. Als sneeuw voor de zon... zal ik maar zeggen.

Schaam je vooral niet bij de apotheek, daar zijn ze wel gekkere dingen gewend. Bij mijn apotheek zijn ze bovendien erg discreet. Ik denk dat ze dat overal wel zijn.

Sterkte, Mama Co

Terug
Bovenaan