Aambeien

Hoi meiden,

Even een beetje viezig verhaal: hebben jullie tijdens de zwangerschap ( ben nu ruim 40 weken) last gehad van uitwendige aambeien. Hoe hebben jullie deze behandelt? Was het erg pijnlijk tijdens de bevalling. Ik begin het er steeds benauwder van te krijgen.
Groetjes een onzeker anoniempje

Ik heb er op dit moment last van. Ben nu bijna 36 weken. Als iemand een methode weet om erag te komen, dan hoor ik het graag.
Ik denk trouwens niet dat je er last van zult hebben tijdens de bevalling. De aambeien zitten toch rond je anus en niet rond je vagina?

je moet gewoon zo een zalfje bij de huisarts halen heb ik ook gedaan (30 g lidoc. vasel.cr 3% +0,1%tca) Zo heet het en het is tegen jeuk en pijn. En je moet zorgen dat je niet teharde ontlasing hebt. En wat betreft de bevalling het kan alleen maar erger worden van het persen sorry....

Ik heb ook aambeien tijdens mijn zwangerschap gekregen en na mijn bevalling was het op zijn ergst. Het ergste is je komt er nooit meer echt van af voor mijn gevoel. Zo heb ik er een half jaar geen last van en opeens zitten ze er weer.

Het is niet echt opbeurend maar het is gewoon heel belangrijk dat je een goeie stoelgan hebt en je tijdens je bevalling niet al te lang hoeft te persen!

heel veel succes

ik had ook last van aambeien tijdens zwangerschap, heb er niets aan gedaan. Tijdens de bevalling heb je er helemaal geen last van, want dan ben je echt met hele andere dingen bezig, geloof me! Na de bevalling zijn de aambeien vanzelf verdwenen, ik weet niet eens precies meer wanneer. Volgens mij na een maand of twee.

Gr en succes

Gewoon even naar de huisarts om vaseline met 3% lodicaine te halen.Ik heb ze gekregen na de bevalling(door het persen)en het is inderdaad erg vervelend.Wat je kunt doen is voor je naar de wc gaat eerste even insmeren met vaseline zodat het minder pijnlijk is verder natuurlijk veel water drinken en vezelrijk eten,alleen naar de wc gaan als je echt moet en als de aamb zacht zijn proberen ze terug te duwen in de anus ze gaan dan sneller weg en is het niet meer zo pijnlijk.Het kan een tijdje duren voor ze echt weg zijn en ze kunnen helaas terug komen maar ik heb ze al een jaar niet meer gehad.Succes

Terug
Bovenaan