aambeien

Ben nu 40 weken en 3 dagen zwanger van de eerste en heb sinds gisteren last van gigantische uitwendinge aambeien. Heeft iemand hier ervaring mee gehad tijdens een bevalling? Lijkt me zeer pijnlijk ( doet nu al zo zeer ).   Heb al wel even de dokter gebeld voor een drankje en zalfje. Hopelijk zakt het nog een beetje af.

Hoi hoi,

Hoor hier eigenlijk niet thuis ben nl in Augustus al bevallen maar lees regelmatig mee en wou toch even reageren. Ik had er net voor mijn bevalling ook last van ik was ook net 40 wk en toen ben ik wel gelijk aan het smeren gegaan maar dat mocht helaas niet helpen bij mij. Met 41,1 wk ben ik bevallen en door het persen werd het erger en heb er na de bevalling nog wel last van gehad maar genoeg smeren en toen ging het wel weg. Maar tijdens de bevalling heb ik er weinig van gemerkt je leef op dat moment in je eigen wereldje.

Succes met de laatste loodjes en met de bevalling.

Liefs Fruit Girl mv Dinand 25-08-07

ik heb tijdens mijn bevalling een mooi trosje geperst.....tijdens de bevalling had ik er geen last van, maar toen ik voor het eerst thuis onder de douche stond voelde ik ze wel heel duidelijk/
Bij de eerste keer poepen vond ik dat moeilijk, maar het deed geen extra pijn. Wel heb ik nadien mij onder de douche goed gewassen, want er bleek wat ontlasting tussen te blijven zitten dat je niet weg kunt 'vegen'.

Na een aantal dagen voelde mijn anus alweer normaal, en nu heb ik hooguit af en toe na het poepen nog een beetje bloed of gevoeligheid, maar het gaat nu   goed.

Dus maak je geen zorgen, tijdens de bevalling merk je het niet en nadien had ik er dus relatief weinig en maar kort last van....

gr

Ja herkenbaar....(helaas).
Ik had altijd al wat last van obstipatie, maar nooit aambeien. Tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap had ik dus inderdaad aambeien ontwikkeld en tijdens het persen werden deze groter. Maar daar voelde ik overigens niks van hoor.
Daarna deed het wel zeer met poepen.

Helaas is het bij mij niet meer weg gegaan. Er bleef altijd nog een klein stukje vel zitten. Ik ben er zelfs voor naar het ziekenhuis geweest. Aan een aambei binnenin kon hij wel iets doen, maar aan het stukje vel aan de buitenkant niet. Opereren is te gevaarlijk blijkbaar.

Nu ben ik 34 weken zwanger van de tweede en heb inderdaad weer aambeien. Ik ga morgen bij de ha om zalf vragen, want ik ben bang dat ze groter zullen worden tijdens de bevalling weer. Ik hoop dat ze na deze zwangerschap wel helemaal zullen verdwijnen.
Consequent smeren is wel héél belangrijk. Daar dacht ik vaak niet aan, maar dat helpt wel echt hoor.

Ik vind het een vervelend gevoel, ook onder het poepen en erg onhygienisch, dus ik hoop dat ze bij mij deze keer wel helemaal verdwijnen.

Succes!
Groetjes Gerrie.

Hallo dames,

Het probleem van aambeien ken ik maar al te goed. Gelukkig had ik wel een hele goede medicatie. Een kuur van Curanal tabletjes en Curanol zalf. Het moest speciaal besteld worden, maar het was de moeite waard. Na 2 dagen geen last meer van pijn. En vrij snel daarna waren de meeste beien verdwenen.
Dus kom je er echt niet vanaf is dit zeker aan te raden!

Terug
Bovenaan