aambeien

Hallo allemaal,

Ik heb me net pas ingeschreven en begin gelijk al met een prettig onderwerp (haha)
Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en heb veel last van aambeien. Ik had er al geregeld last van voor m'n zwangerschap maar nu is het veel erger.
Ik vraag me af of ik me hier nu aan moet laten helpen of dat ik beter kan wachten tot nu de bevalling.
Ben benieuwd of iemand dezelfde klachten heeft en wat eventuele tips zijn.

Hoihoi,

Je mag ook sperti gebruiken. Ze gyneacologen raden af om je er aan te laten helpen tijdens de zwangerschap. Althans, dat deden ze bij mij. Er zijn ook pilletjes tegen, die kan je via je verloskundige krijgen.

En dan misschien nog wat heel stoms, maar soms helpt het om ze terug te duwen. Dan heb je er minder last van.

En zelf heb ik via de huisarts wat gekregen dat de ontlasting zachter en regelmatiger maakt zodat ik niet erg meer hoefde te persen. Dat scheelt ok een stuk.

Succes ermee!

Groetjes,
Jo

Ik heb al sinds mijn 12de last van aambeien,
Je mag gewoon sperti (de zetpillen), doen ze erg pijn kan je bij je apotheek ook een verdovende zalf halen, ik ben de naam ff kwijt, maar de zalf van sperti werkt niet zo.
Drink veel water en eet voldoende fruit (vezels)

Ga alleen poepen als je echt moet, vooral niet persen, maar wacht ook niet te lang, want ophouden is ook niet goed.

Ik wens je sterkte ermee, ik had ze alleen tijdens mijn ongesteldheid, maar nu gaan ze bij mij al helemaal niet meer weg...

Bah wat vervelend voor je... ik weet wat het is.... na de bevalling van mijn kleintje heb ik er ook last van gehad. Nu is het redelijk weg maar bij harde ontlasting kunnen de inwendige aanbeien flink gaan bloeden en het doet zo'n pijn.... als een tweede bevalling....
Bij mij hielp roosvicee laxo heel goed om de ontlasting in de zwangerschap zacht te houden.... en er zijn inderdaad zalfjes genoeg die je wel mag gebruiken. Een tip van mijn kraamverzorgster was: spuit er neusspray op..... bij mij hielp het wel. aanbeien zijn nl geirriteerde slijmvliezen en die kun je met neusspray laten slinken. Succes!

Terug
Bovenaan