aambeien???

Dacht ik eigenlijk wat rare kwaaltjes betreft door mijn zwangerschap heen te fietsen, heb ik nu toch een pijnlijk probleempje......

Vanavond dacht ik inene, god wat schuurt mijn string toch vervelend, doet een beetje zeer. Ga ik net toch maar even kijken na het douchen en heb denk een aambei.

Ik heb hier nog nooit last van gehad, en heb echt geen idee hoe zoiets eruit moet zien. Heb al even op internet gestruind, maar daar word ik ook niet echt wijser van.

Aangezien we hier met een heleboel zwangere vrouwen zijn, die er misschien ook last van hebben dacht ik ga het toch hier maar even vragen.

Er zit een verdikking ( soort bolletje dicht in de buurt van de anus). Voor zover ik kon zien normaal van kleur, niet rood ofzo. kan het kloppen dat dit een aambei is?

Misschien hebben jullie wat tips voor me wat ik eventueel kan doen......

liefs Vanessa

Je kan sperti halen bij de drogist, dat is een cremetje die ertegen helpt....

Veel sterkte!

PS: Als het erger wordt of je krijgt er meer, kun je wellicht het beste naar de huisarts gaan...

hoi, dit is denk ik wel een aambei. Ik heb er ook last van, en elke keer na een wcgang bloed ik zelfs. Ik smeer er altijd hamameliszalf op van A.Vogel. Het is prettig om uit de wc vandaan en te koelen met een koude washand en dan zalf erop te doen. Maar bij mij werd het nu wel erg pijnlijk.
Ik heb dit aangekaart bij mijn vk, en heb nu een receptjes met zalf/pilletjes gekregen.
deze aambeien zaten er eigenlijk nog van de vorige bevalling... brr!

Hoi,

Balen zeg! Ik heb via m'n verloskundige curanol gekregen, je kunt dit zelf bestellen via curanol.nl... pilletjes en zalf en mag tijdens de zwangerschap.
succes

Dat klinkt inderdaad als een aambei! Ik heb er na de bevalling van de vorige erg veel last van gehad door al dat persen. Je kan bij de apotheek (zonder recept) ook lidocaine vaseline zalf halen, dat smeer je er dan op voordat je naar de wc gaat, dat verdooft het een beetje waardoor je gemakkelijker naar de wc kan gaan. Maar de beste tip heb ik ooit op een forum gelezen: met Otrivin neusspray erop sprayen...klinkt heel raar maar het werkte echt bij mij: de aambei slinkte.
En inderdaad geen strings meer dragen, dat maakt het alleen maar pijnlijker.
Succes!!

hoi, ik heb levenslang regelmatig een aambie, maar mij klinkt het niet als aambei in de oren. bij je anus heb je huidplooien die eruit kunnen zien of aanvoelen als een bolletje.
aambei= jeuk en pijn en bloed
vooral bij poepen krijg je pijnsteken omdat deze aambei hierdoor openscheurt of de oude aambei (open wond) opnieuw scheurt.
de ha kan kijken of het een aambei is en dan kijken wat je mag hebben of doen. zetpillen hielpen mij altijd goed. nivea smeren zodat de huid soepel en elastisch bleef en dus ook beter kan genezen. verder zorgen dat je niet te harde ontlasting hebt en goed schoonhouden.
het is eigenlijk een spatader intern of extern bij je anus.

Terug
Bovenaan