Aambeien

Niet het fijnste onderwerp... Maar ben tot de ontdekkening gekomen dat ik een flinke aambei heb! Hij bloed niet maar is wel heel pijnlijk. Zelfs als ik zit dan zit ik niet lekker. Vanochtend even gekeken met een spiegeltje (soooorrrry!!) en hij is neemt de helft van mijn anus in beslag. Ik vind dat best wel groot!

Wanneer ga je naar de arts en wanneer ga je nog aan de slag met drogist spulletjes?

Ik heb namelijk niet zo'n goede band met mijn huisarts en zal het vreselijk ongemakkelijk vinden als ik hij mij zou onderzoeken!

Wie heeft tips en wie is er bekend mee?

hoi

ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee. maar als hij idd zo groot is als je zegt dan zou ik toch even bij de huisarts langs gaan, een huisarts heeft misschien net iets betere middeltjes dan de drogist.

Hoi Betty,

Ik heb helaas wel ervaring met zo'n joekel. Ik begrijp dat hij uitwendig is. Ke kunt hem (ondanks de pijn) niet meer terugduwen?
Dan gaat het ook niet meer vanzelf weg. Ik heb een afspraak met de dokter gemaakt en die ag maar een optie; een spuit erin e hem opensnijden zodat het bloed (en daarmee de pijn weg zou gaan).
H verzekerde me dat er geen enkel ander middeltje zu helpen.

Ja mazzel!!!! Heb midden in het consult de benen genomen. Die spartaanse methode zag ik echt niet zitten ivm de pijn.
Ik heb uiteindelijk de verloskundige gebeld en die heeft curanol voorgeschreven. Hoewel de aambei niet weg is, is de pijn volledig weg en is hij erg geslonken.
Verloskundige bellen dus!!!

heel veel sterkte ermee!

He dames!

Bedankt voor jullie reacties! Helaas is de pijn in de loop van de dag erger geworden (zo erg dat ik halverwege de dag mijn string heb uitgetrokken omdat ik anders niet meer zitten kon en had een vergadering op het werk)

Heb nu aambeienzalf gehaald en moet de 14de weer naar de verloskundige... Ik ga dan indd maar even aan haar vragen hoe en wat en anders toch echt maar naar de dokter... Al ga ik ook weglopen hoor als hij diezelfde spartaanse methode wilt toepassen!!

En terugduwen... Niet geprobeerd... Zou de pijn daar minder mee kunnen worden dan? Lijkt mij dat je het dan alleen maar verplaatst?

Wat een ellende zeg! Nooit geweten dat die krengen zo vervelend konden zijn!

He wat naar, ik heb ene tijdje terug er ook last van gehad en toen kreeg ik zetpillen van de dokter. Ik had juist last van veel bloed dus een zalfje hielp niet echt. Miss als je ff flink gaat persen dat ie vanzelf knapt. meestal als ie eenmaal kapot is wordt de pijn minder erg. schrik niet is heel veel echt helder rood bloed.
En idd smeeren en ff geen strings aan! Sterkte ermee!

nee, nee, nee alsjeblieft ga niet hard persen zodat ie knapt das echt niet de bedoeling!!!! gewoon aambeienzalf halen, verloskundige bellen of langsgaan, geen strings meer dragen ook al is ie geslonken dan komt ie weer terug omdat het bekneld zit, weet niet of al proefmonstertjes hebt van sudocreme of bepanthen maar dat op een gaasje doen en dan op de aambei leggen onderbroek of boxer aan en lekkere joggingbroek erbij... oh ja om het nog leuker te maken zodra ie weg is en je moet bevallen krijg je er voor elke aambei 3 terug lol!!!! das pas genieten

O wat een ellendige dingen zijn het ook die aambeien! Ben een eind-december-mamma maar dat kan natuurlijk ook nog een vroege-januari-mamma worden. Bij de decembermama's kwam dit onderwerp ook langs en toen werd er ook nog parkietenzalf (dierenwinkel € 5,-/potje) geadviseerd.
Heb het zelf niet uitgeprobeerd maar misschien heb je er wat aan?

Terug
Bovenaan