Aambeien

Ik ga maar even in de taboesfeer!

Na de bevalling van mijn eerste had ik er behoorlijk last van. Heb na een tijd een cremetje gekregen van de dokter maar vraag me toch af hoe je dat erop gesmeerd krijgt, inwendig.......Dus daar was ik al snel klaar mee.
Ik had er eigenlijk geen last meer van maar nu ik soms obstipatie heb door de zwangerschap ben ik weer terug bij af. Erg pijnlijk af en toe.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een behandeling van aambeien.
Waarschijnlijk kan ik beter wachten tot na de bevalling maar als ik op internet zoek gaat het voornamelijk over het aanpassen van je dieet.
Ik eet gewoon goed, fruit & vezels. Het komt gewoon door de zwangerschap.
Help!!

hmmmm hier wil ik ook wel even mee lezen als iemand tips heeft.
ik heb het zelfde probleem.
ik moet erg op letten dat ik genoeg drink.
dan gaat het ook wel iets beter.
oja misschien een tipje als het niet wil.
achteruit gaan zitten met je rug tegen de muur of dus tegen die klep net hoe je wc is.
is eerst wenen, maar na 2 tot 4 keer wenen om zo te zitten. maar naar mijn idee werkte het wel.
maar goed helaas werkt het niet tegen de aambeien.
groetjes

Ik zit elke dag aan een glas roosvice laxo. en dat blijf ik doen tot de kleine er is hoor en nog een paar weken erna ook!!!
Dat werkte bij de vorige zw goed dus nu sinds deze week er ook weer mee begonnen want die obstipatie en eventuele aambeien heb ik niet zo veel zin in....Hoewel je het niet echt tegen kunt gaan geloof ik.

Als je er last van blijft hebben kunnen ze ze straks onder plaatselijke verdoving een soort afbinden en dan wegbranden Dat schijn een paar dagen niet zo fijn te zijn maar dan ben je ze wel voor altijd kwijt.

succes
x

Hai,

Balen zeg die aambeien ik heb hier gelukkig (nog) geen last van.
Ik werk als kraamverzorgende en heb regelmatig kraamvrouwen die voor de aambeien CURANAL gebruiken of ik adviseer het. Het is echt goed spul. Nu weet ik niet zeker of dit ook wordt voorgeschreven tijdens de zwangerschap, maar dat kun je navragen bij je verloskundige/ gynacoloog/ of huisarts. Je heb het is pil en zalf vorm, een combi hiervan werkt het beste.

groetjes Danielle

Terug
Bovenaan