aambeien!

help! ik ben nu 37,5 weken zwanger en ik ontdekte zaterdag ineens een flinke aambei en hij gaat steeds meer pijn doen. hebben jullie hier ook last van? is dit normaal bij een zwangerschap? volgens de verloskundige mocht ik er een zalfje voor halen bij de apotheek. ik heb nu dat zalfje gehaald : "Curanol" en er staat op dat je het meerdere malen per dag dun moet aanbrengen en licht moet inmasseren, maar er zit ook een soort extra tuitje bij en ik vroeg me eerst af waar dat voor was want er staat helemaal niks over in de bijsluiter, mijn moeder zei dat je dat in de anus moet doen en dat er daarmee dat dus wat naar binnen gespoten moet worden. ik lees hier niks over in die bijsluiter, maar dat tuitje zit er toch niet voor niks in? snap er niks van. ook ben ik bang dat als ik iets naar binnen spuit dat het dan schadelijk is voor de baby, dat wil ik natuurlijk voor geen goud!
wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

alvast bedankt!

gr. jolanda
 
Hi Jolanda,

Ja dat tuitje is idd om een beetje naar binnen te spuiten, vaak zitten aambeien ook van binnen. Als t zalfje uitwendig geen kwaad kan kan het inwendig ook geen kwaad, anders moet het vermeldt staan in de bijsluiter....

Ehm, ff voor de duidelijkheid: je spuit het in je anus hè, niet in je vagina... ;-)
 
Ja ik heb hier al zo'n 6wk last van en heb ook de curanol van de VK gekregen.
Ga er maar vanuit dat de aambei nu niet meer weggaat de zakf verzacht het alleen.
De baby drukt nu op de onderkant en dus op je aderen waardoor aambeien ontstaan.
Dit is een bekende zwangerschapskwaal.
Met persen bij de bevalling kan hij nog erger worden.
Bij mij is de aambei nog niet weg inmiddels ben ik 34wk zwanger. De zalf helpt wel verlichtend en tegen de jeuk.
Ja meid we moeten er wat voor over hebben. Na de bevalling verdwijnen ze vanzelf weer.
 
Ik ben nu 36 weken zwanger en heb ook al 6 weken last van aambeien. Echt enorm vervelend. Ik heb ook een verzachtende crème. Ik weet hoe je je voelt! Hoop dat het snel over gaat na de bevalling!

Liefs mij
 
Hoeft niet bang te zijn dat het kwaad kan voor de baby. het werkt alleen lokaal dus de plek waar je smeert. Of inderdaad een beetje inbrengt met het tuitje. Het beste helpt het na ieder wc bezoek.
Je hebt ook zetpillen deze verzachten het van binnen en buiten. Het gaat niet meer weg tot een tijd na de bevalling. Als de druk eraf is hersteld het wel. Maar goedblijven smeren en vezelrijk eten.
Er zijn ook speciale aambeien billen doekjes om je billen af te poetsen. En schrik er niet van als het een beetje gaat bloeden.
Succes ermee, een vervelend kwaaltje, maar goed te behandelen.
 
Dit is ook 1 van de dingen waardoor ik me super sexy voel .... NOT

Het hoort er zeker bij, maar echt leuk is het niet nee! ik heb t ook al een tijdje en smeer me ook suf... gelukkig doet het bij mij niet zo veel pijn.

Succes met smeren!
Dikke kus amanda
 
ik vond zelf theranal beter werken :) slinkt de bende iig aanzienlijk van stop ook een tubetje in je ziekenhuistas, daar hebben ze die zalf meestal niet liggen en ik kon na beide bevallingen echt niet meer zitten op mn krans (leek wel een tros druiven om even cru te zeggen, als je er eenmaal last van hebt dan wordt het aanzienlijk vervelend als je moet persen dus ook niet te lang op de wc blijven wonen ;)
succes!
 
Terug
Bovenaan