Aambeien!!!!!!!

Hoi!!!

Wij verwachten 1 september ons derde kindje, en nu heb ik sinds een paar weken veel meer last van mn aambeien! Vanavond staken er gewoon een aantal joekels uit argggggggh!! De pijn valt opzich nog mee nu, erg irritant dat wel. En ik maak me natuurlijk zorgen omdat ik over kleine 4 weekjes ga bevallen.

Ben nu ongeveer drie dagen met een Curanol tabletten kuur bezig en Curanol zalf. Maar eigenlijk lijkt het alleen maar erger te worden, alsof ze er met de zalf makkelijker uitglijden (ja sorry niet echt lekker verhaal). Ik zet maar gewoon door. Hebben jullie tips?? En wat ik me afvroeg, zou een andere houding tijdens de bevalling (vorige bevalling gewoon op bed bevallen, rug) de aambeien kunnen tegengaan, verminderen?? Bijv. baarkruk?? Ik moet in het ziekenhuis bevallen, hoop dat ze daar een baarkruk hebben. Of op de hurken?? Lijkt me erg vermoeiend. Ik weet nog dat ik bij mijn vorige bevalling erg veel pijn heb gehad van die nare blauw/paarse aambeien, brrrrr. Alle tips zijn welkom!

Groetjes mammma
 
De baarkruk verergert de aambeien vaak omdat de druk op je anus dan nog groter is. Op bed is vaak lang persen vaak de oorzaak, maar liggend op bed is echt de manier waarop je het minste kans hebt. Ik had na mijn tweede bevalling er helemaal geen last van en na mijn eerste vreselijke joekels. (mijn eerste was op de baarkruk en de tweede op bed en ik heb maar 3 persweeën gehad en toen was ie er al uit.)
Dat zalfverhaal snap ik goed, heb het zelf ook ervaren. Ze glijden er dan ook makkelijker uit en dan zitten ze voor je gevoel echt klem... pas na een dag goed smeren voelt het weer wat beter. Tja... dat is het enige wat je er tegen kan doen.

Het enige wat je kan doen om de aambeien te verminderen is zachte ontlasting creëren. Tja.... en dat is tijdens een zwangerschap niet makkelijk. De huis tuin en keuken middeltjes zul je al wel proberen, maar ik wil je toch nog een goede tip geven die mij van alle ellende heeft afgeholpen. Ik kon nooit goed naar de wc, altijd obstipatie, en tijdens zwanger zijn helemaam. Ik kreeg een tip van de apotheek.

Magnesiumoxide kauwtabletten, je mag er tot een maximum van 1500 mg per dag van innemen. Het is nergens schadelijk voor en je kan er goed van naar de wc. Bij mij moest het even een paar dagen goed inwerken en daarna ging ik als een trein. Ik kon zelfs gaan minderen naar 2 tabletten per dag. Geen aambeien meer dus. En het is ook erg prettig vlak na je bevalling als je al zo'n beurs gevoel van onderen hebt. Dan hoef je bijna geen druk te zetten als je voelt dat je moet poepen, en geloof me... poepen nadat je net bevallen bent is geen pretje. Maar ik vond het na mijn tweede bevalling geen probleem omdat die magnesium alles zacht had gemaakt.

Dus.... misschien een idee om het eens te proberen??

Succes!
 
Hoi!!

Super bedankt voor je tip! Magnesiumoxide ik zal is navragen bij de apotheek. Volgensmij is de harde ontlasting de grootste boosdoener op dit moment. Je zweet nu veel met dit rare weer en ik zal dan toch wel te weinig drinken!!! En de baby die de boel daar in de verdrukking brengt ( - ; tis niet anders, maar wel erg vervelend, en zeker zo vlak voor de bevalling. Ik heb gisteravond maar een bordje brinta gegeten hopenlijk maakt dit de ontlasting voor vandaag weer wat zachter haha. Ja in combi met veel water drinken.. dat is een lastige. Maargoed, ik zal me is verdiepen in dat Magnesiumoxide. Bedankt!

Groetjes mammma
 
Terug
Bovenaan