Aan alle buisjekindjes: mag ik je verhaal? Xje Meike

Hoi

ik heb best wel een stoere mama en papa. Maar mijn papa vind dat gepriek aan mijn lijfje maar niks en mama wil graag dat ik lekker in mijn velletje ga zitten. Papa ntuurlijk ook... maar toch hij vindt het maar eng.

Mag ik weten waarom je buisjes kreeg, hoe (snel) het ging en hoe het daarna ging (heeeel belangrijk)??

Jullie helpen mijn papa en mama dan wel goed hoor.

Liefs Meike

Hoi Meike,

Had al een reactie gegeven op iemand waarvan de neusamandeltjes moesten worden geknipt.
Als er bij jou buisjes gezet moeten worden hoef je je daar ECHT niet druk om te maken. Het doet namelijk helemaal geen pijn. Van te voren geeft papa of mama alvast een paracetamolletje, zodat je als je eenmaal weer wakker wordt helemaal niks voelt. Juli is 4,5 jaar en moest buisjes omdat ze zoveel vocht achter achter haar oren had dat ze tot 40% minder hoorde. Vond haar al zo slecht luisteren, maar dat kwam dus daardoor (alhoewel... ze wil nog steeds niet luisteren, haha).
Hier even het verhaal geknipt en geplakt:

Mijn dochter heeft dinsdag buisjes in haar oren gekregen. Die was in het Amphia in Breda.
Er waren in totaal 5 kindjes die geholpen werden, waaronder 2 die  en buisjes kregen en waarvan de neusamandelen werden verwijdert.

We moesten al om 12.00 uur in het ziekenhuis zijn en mochten om pas 13.30 uur naar boven naar de operatiekamer.  De zuster kwam eerst precies uitleggen aan de kindjes hoe het allemaal in z'n werk ging door het laten zien van foto's en hoe het kapje werkte en hoe het buisje eruit zag.
Om 13.00 uur moesten ze allemaal hun ziekenhuis jurkjes aan en om 13.30 uur mochten we met bed en al naar boven. Eén van de ouders mocht maar mee. Toen mochten de kindjes daarboven in de wachtkamer nog  spelen tot ze geroepen werden. Die kamer was heel leuk ingericht als onderwaterkamer. Ze hebben allemaal nog heerlijk zitten spelen.
Toen Juli en ik eenmaal op de operatiekamer kwamen wilde ze niet op de tafel gaan liggen en mocht ze op mijn schoot in slaap gebracht worden. Toen moest ik haar op tafel tillen en moest ik weg.
Na 5 minuten kwam de dokter vertellen dat alles goed was gegaan en mocht ik bij haar op de uitslaapkamer. Ze werd vrij snel wakker.
Kindjes waarvan de neusamandelen zijn verwijdert worden sneller wakker van de pijn.
Er was één jongetje van 1,5 jaar die wel gehuild had, maar dat was volgens mij meer van de slaap dan van wat anders want hij zat al gelijk lekker een broodje te eten.
Het ventje van 4 heb ik geen kik horen geven.
Nadat iedereen een ijsje had gekregen en de papieren in orde waren gebracht mochten we om 15.30 uur naar huis.

Al met al vond ik het erg meevallen. Ik vond het voor mijn dochter even zielig op de operatiekamer met al die vreemde mensen op haar heen, maar ze heeft amper pijn gehad. Een groot kado in het vooruitzicht en natuurlijk dat ijsje deden wonderen.

Liefs, en veel beterschap!

Tessie & Juli

hoi

hier twee kids met buisjes waarvan 1 ze al voor de 2e keer heeft gekregen

ik moet zeggen van alle kno operaties zijn de buisjes echt het minst erg je kindje voelt er niks van en is vlak na de operatie alweer zichzelf

mijn oudste had constant oorontsteking en kreeg daarom buisjes sindsdien eigenlijk nooit meer ooorontsteking

mijn dochter die ging maar niet praten op haat 2e jaar zei ze nog niks dus op naar de kno en die vertelde dat ze maar 40% hoorde van alles wat wij zeiden dus dan ga je ook niet praten

toen ze eenmaal de buisjes had ging ze ineens heel snel praten

dus ik zou zeggen doen die buisjes je oren zijn erg belangrijk

groetjes saskia

hoi!
Hier ook 2 buisjes kinderen. De operatie is niet leuk voor pap en mam maar daarna is het een uitkomst! Lior sliep gewoon door na de narcose maar Milo werd er niet zo fijn uit wakker. Je kan de kids wel lekker snel weer mee naar huis nemen!
Milo en Lior hadden beide geen praat- en hoor-problemen, maar ze hadden wel pijn. Milo schreeuwde 24/7 en weigerde verschoond te worden, kroop niet, etc. Hij zou de buisjes met 11 maanden krijgen en we maakten de afspraak toen hij 9 maanden en een week  was. In de tussentijd kreeg hij lichte antibiotica tegen het vocht en de dag na de antibiotica begon hij te kruipen. Na de operatie was hij een ander kind. De huilbaby veranderde in een altijd vrolijk kind dat al snel begon te lopen (en hij praat nu ook behoorlijk).
Lior kreeg ze toen ze bijna 2 was. 1 buisje moest eruit worden gezogen, dat was echt geen pretje, maar ik zie alle voordelen en als het nog eens nodig is zal ik het meteen weer doen!
Geen zorgen maken dus en lekker doen hoor!
liefs Stephanie

Hoi,
hier even mama.

Bedankt voor jullie reacties. In de verwijsbrief staat idd iets over haar onduidelijke spraak en een dubieus gehoor.

Nu ik erop let merk ik wel dat ik Meike wel drie keer roep en dat ik mijn stem harder maak... of het het zijn natuurlijk beren op de weg.....

Haar oren zijn echt niet op orde dus ik ga ervan uit dat de arts dat ook gaat concluderen.

Wat fijn dat al jullie kids zo zijn opgeknapt erna, want dat is toch het doel.

@Stephanie, jeutje wat jong was Milo (of was het nou Lior) maar dat het zo'n inpact had dat vind ik echt amazing...

Liefs Renske

Terug
Bovenaan