Aan alle dames die zwanger zijn :)

Allereerst hardstikke gefeliciteerd meiden! Ik kom hier normaal nooit, omdat ik probeer zwanger te raken(je vindt me dus regelmatig op het zwanger worden gedeelte)

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met mijn vraag. Ik zal zoveel mogelijk informatie proberen te geven.
Ik ben eind juni met de pil gestopt. Na een paar dagen kreeg ik een bloeding van 3 dagen. 27 dagen erna(op 30 juli) kwam mijn 'echte' menstruatie, dat 5 dagen heeft geduurd.
ongeveer 2 weken na de menstruatie wist ik dat mijn eisprong eraan kwam, doordat ik vruchtbaar cervixslijm had. We hebben natuurlijk veel geklust, vooral rond die periode!

Nu zit het zo, mijn NOD was 26 augustus, dus ben ik nu bijna 5 dagen overtijd. Ik heb constant menstruatie achtige krampen onderin mijn buik, vaak aan de linkerkant en enorm gevoelige/pijnlijke borsten(vorige maand had ik dat ook maar nu is het echt extreem!) ook lijkt het net alsof ik bloed door mijn buik voel 'stromen', wet je wel dat gevoel heb je ook weleens in je armen of benen.
Ik ben ook veel vermoeider dan normaal, ik val soms om 22-23 uur al in slaap! Dat valt echt op, want dat heb ik nooit. Ook moet ik veel plassen en het is donker van kleur.

Kunnen jullie mij vertellen of je dat ook had in het begin? Ik heb een CB test maar wil dat zo lang mogelijk uitstellen....

Echt heel erg bedankt alvast en hopelijk mag ik jullie binnenkort hier komen vergezellen!

xxx Barbarella
 
Hoi!

Je beschrijft inderdaad de dingen waar ik ook last van had toen in net zwanger was (ben nu bijna 35 weken). Vermoeidheid, gespannen borsten, krampen in de buik horen er allemaal bij. Helaas lijken de 'klachten' die je hebt tijdens het begin van de zwangerschap altijd zoveel op menstruatieklachten. Ik kan je dus alleen maar aanraden om zo snel mogelijk die test te doen. Je kunt het vanaf je NOD al doen, dus als je nu 5 dagen overtijd bent, zou je het echt wel moeten kunnen zien. Niet langer meer uitstellen dus, maar vandaag nog even testen en hopelijk kunnen we je dan op dit zwangerforum verwelkomen!

Groetjes,
Lisa.
 
Heel erg bedankt voor je reactie, het is allemaal zo spannend!
Ik vind Lisa trouwens een erg mooie naam ;)

O ja, ik had van de week en met name gisteren erg last van haaruitval, echt een hele bos joh! En af en toe ook hoofdpijn wat ik normaal nooit heb.
Ik kan wel proberen die test te doen maar ik ben zo bang voor een teleurstelling...en misschien is het zwangerschapshormoon nog niet voldoende aanwezig denk ik dan...nou ja, je hoort het wel nogmaals heel erg bedankt Lisa!
 
Hoi Barbarella,

Wij krijgen dit soort vragen hier best vaak, helaas is er geen zinnig antwoord op te geven omdat het voor iedereen anders aanvoelt.

Ik snap natuurlijk wel dat dit voor jou enorm spannend moet zijn, mijn advies luidt: doe een test. Je kan ook die van het Kruidvat ofzo gebruiken (die kosten maar een paar euro) en bij mij werkte die prima.

Ik heb de eerste test gedaan toen ik 12 dagen overtijd was en die was licht positief (wel in de avond gedaan) en dat was die van het kruidvat. Omdat het koopavond was heb ik toen nog direct een clear blue gehaald en die gedaan en die was ook licht positief.

Ik hoop voor je dat het raak is, maar echt de enige manier om erachter te komen is te testen.

succes!

groetjes, Jane 37+1
 
Terug
Bovenaan