Aan alle mamas wiens kindje een redressiehelmpje heeft..

A

Anoniem

Guest
hee mamas,

Onze dochter van ruim 6 maanden heeft sinds een week een redressiehelmpje. Ze moet er erg aan wennen en is erg huilerig. Ik zou heel graag in contact willen komen met mamas wiens kindje ook een helmpje heeft om eens wat ervaringen uit te wisselen, want je voelt je soms als of je de enige mama op de wereld bent wiens kindje een helmpje heeft.

Liefs Chantal

Hoi,

Mijn zoontje Rens heeft sinds 30 november een helmpje. Hij heeft een te korte spier in de nek waardoor hij dus echt maar naar 1 kant kan kijken. Hij heeft helemaal geen moeite met z'n helmpje, gelukkig. De eerste drie dagen huilde hij bij het op en af zetten, maar verder niet meer. Als ik hem afzet heeft hij wel enorm veel jeuk op z'n hoofdje.
Ik ben trouwens vorige week woensdag al weer terug geweest, de helm zat  toen al  veel te strak! Ze hebben er al een schil uitgehaald.

Groeten Jolanda

Hallo Jolanda,

bedankt voor je reaktie!
mag ik vragen waar jullie het helmpje hebben laten maken? Wij in Zwolle, hij is zonder kinband en iedereen vind hem echt grappig staan bij onze dochter. Onze dochter voelt wel steeds over haar hoofdje als de helm af is. Hoe oud is jullie kindje?

Groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Rens is van 12 mei en heeft z'n helm in Rotterdam gekregen, deze is trouwens wel met kinband. Hij heeft z'n helm eigenlijk te laat gekregen. Ik dacht dat ik naar het Sophia ging voor de spier in z'n nek, maar kwam thuis met een helm. Ze vonden het nodig omdat je het in z'n aangezicht ging zien en ze het idee hadden dat het nog wel eens iets erger zou kunnen worden. Waarom heeft jullie dochter (sorry ik weet haar naam nog niet) een helmpje gekregen? Bij Rens staat de helm ook supergoed, ik moet nu 's avonds altijd even wennen als hij z'n helm niet op heeft. Het hoort al echt bij hem.

Groeten Jolanda

Hallo Jolanda,

Onze dochter heet Lotus, ze heeft een helmpje omdat ze een voorkeurshouding had. Ben naar fysio geweest, daardoor is de voorkeurshouding wel verminderd maar haar hoofdje is nog erg plat. Moet zeggen dat ze momenteel er aardig rustig onder is. Je noemde dat jullie zoon de helm laat gekregen heeft maar Lotus is van 8 juni en heeft net haar helm. Zolaat zijn jullie dan toch niet? Scheelt maar een paar weekjes..

Heb je ook msn of zoiets? Dan kunnen we es mailen hoe het met onze kindjes gaat.
Tenminste als je dat leuk lijkt. Ken jij nog andere kindjes met een helm?

Groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Het liefst zien ze de kleintjes rond de 5 maanden met een helm beginnen hebben ze tegen mij in Rotterdam gezegd. Rens heeft nog net een helm gekregen, eigenlijk is de regel bij hun: Na de zes maanden geven wij geen helm meer. Ik heb van de fysio begrepen dat ze alleen in Rotterdam zo nauw kijken....
Heeft Lotus trouwens net als Rens ook last gehad van drukplekken. Nou laat ik het anders zeggen ik zag drukplekken (bij 1 kwam er al wat wondvocht uit) en Rens geeft er geen kik bij. Ik ben de helm toen maar even wat langer af gaan  houden. Het duurde langer als een week voordat ik terug kon komen in Rotterdam.
Ik heb geen msn, maar wel hyves. Geen idee of jij dat ook hebt? Ik ken verder  geen andere kindjes  met een helm.

Groeten Jolanda

Hoi Chantal,

Bij het forum van 0-1 jaar en dan ontwikkeling zijn ook een paar ouders aan het kletsen over helmpjes.

Groeten Jolanda

Hallo Jolanda!

Bedankt voor de tip! Ben dan ook vanaf nu daar te vinden!

Groetjes Chantal

Terug
Bovenaan