aan alle zelfstandig ondernemers!

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik weet t niet meer hoor

hebben we nou wel of niet recht op zwangerschapsverlof vanaf 1 juli?

groetjes sandra

Hoi Sandra

Zover ik kon uitzoeken op de site van de tweede kamer is het wetsvoorstel er nog niet doorheen. Het is dus nog niet zeker of de regeling er gaat komen. Als ik het goed begrepen heb heeft de koningin het voorstel wel al goedgekeurd dus is het nu aan het kabinent om de laatste beslissing te nemen.
We zullen dus nog even moeten wachten op een definitief andwoord, helaas.

Groetjes Natalie
(14w1d)

Het loopt inderdaad nog...maar je moet even kijken op de site van het ministerie van sociale zaken...

http://www.szw.nl

Linksonderin de hoek staat alle informatie hierover.

Ik hoop ook dat het allemaal op tijd geregeld wordt, want ze kunnen wel de verwachte ingangsdatum op 1 juli zetten, maar dan moeten ze wel gaan opschieten...

Hey Meiden,

Ik hoop ook dat de wet 1 juli van kracht gaat!
We moeten helaas nog even afwachten...
Balen trouwens voor de ondernemers die voor deze tijd al moeten bevallen.

Liefs Willeke

Ja dat is zeker balen, maar goed het is niet anders.
Ik moet maximaal nog een week of 3, de gynaecoloog heeft besloten de kindjes nog deze maand te halen. Ben nu 34 weken zwanger, van een tweeling dus.
Ik heb mijn webwinkel al eind januari moeten sluiten i.v.m. complicaties, loop dus al een paar maand omzet mis.

Ik hoop voor alle ondernemers onder ons dat die regeling er snel doorkomt, we verdienen het wel vind ik.
Maar het gaat allemaal niet zo snel in Den Haag.

Dames succes met jullie zwangerschap en jullie onderneming.

Groetjes Patricia.

Hallo,

Ik reageer even op jullie bericht over het feit dat jullie zelfstandige zijn en zwanger. Je kunt tegenwoordig een vrijwillige verzekering afsluiten bij het UWV, die dus ook betaald als je zwanger bent. Misschien dat dit een idee voor jullie is?

Succes ermee!
Liefs, Maaike.

zo'n verzekering is veel te duur voor de meeste ondernemers.

Zo'n verzekering is inderdaad heel erg duur, en je moet minstends 1 jaar verzekerd zijn voordat je een uitkering krijgt. Verder blijken er heel veel haken en ogen aan te zitten, waardoor veel dames alsnog zonder verlofuitkering zitten, ondanks de hoge kosten.
Verder betalen ondernemers net zoveel (misschien zelf meer) aan de belastingen waar de gewone regeling van betaald word, dus waarom zouden wij daar dan niet van mogen profiteren???

Pluspunt, het lijkt erop dat de regeling er dan toch gaat komen en wel al per 1 mei.
Nog even duimen dus.

Groetjes natalie

Terug
Bovenaan