Aan alle zwangere vrouwen

Hee hoi!

vermoeiend!! ha ha! heb op het moment wat last van mijn rug dus dat maakt het eigenlijk niet echt beter maar goed. Op zich valt het verder wel mee hoor! ga nu mee in het ritme van ALice, slaap smiddags ook lekker weer een uurtje!   Savonds wel vroeg naar bed anders hou ik het niet vol en wil toch eigenlijk ook nog wel vanalles bij ons op de boerderij doen.  
Toen ik zwanger was van Alice kon ik toch nog wel veel meer rond deze tijd dus denk toch dat dat aan haar ligt!!

Groetjes
Alberdien 26 weekjes zwanger alweer!

Hee Linda,

Lief dat je er naar vraagt!
Hier gaat alles goed hoor. Ben nu 19 weken zwanger en de buik is flink aan het groeien. Merk wel dat het heftiger is nu er al een dreumes rondloopt. Na een dag met Sven ben ik blij als manlief 's avonds thuiskomt om het over te nemen.
Volgende week de 20 weken echo en daar kijk ik erg naar uit.

Groetjes,
Maike

Nou, ik ben pas 7 weekjes zwanger maar merk toch duidelijk dat ik veel meer last van vermoeidheid heb dan toen ik zwanger was van maud. Het lastigste vindt ik dat ik niet even met de voeten omhoog of plat op de bank kan gaan liggen zonder gestoord te worden door die kleine peuter, haha! En ze slaapt ook niet meer elke dag overdag (vandaag niet, ze was veel te druk met buiten spelen) dus ook dan kan ik mijn rust niet pakken. Mijn vriend gaat morgen voor een aantal weken naar het buitenland voor het werk, dus ik moet het dan even alleen zien te redden en ik hoop zoooo dat ik niet zo ontzettend misselijk ga worden als bij mijn 1e zwangerschap. Toen heb ik echt 3 weken op bed gelegen, slap als een vaatdoek omdat ik niks binnen hield. Beetje lastig met een peuter erbij... gelukkig heb ik mijn ouders in de buurt maar ik hoop dat de noodhulp niet nodig is, haha!

leuk om even te lezen hoe het met de mede-zwangeren gaat.
Ook ik merk dat het me nu wel zwaarder valt met Sarah erbij dan toen ik van haar in verwachting was. Maar ik probeer ook inderdaad overdag even mijn rust te pakken als zij slaapt. Gelukkig slaapt ze nog steeds iedere dag dus dat pak ik dan ook mooi mee.
Helaas ziet Sarah ook dingen waar ik haar liever voor bescherm...: "mama spugen" zegt ze helaas ook al maar gelukkig zegt ze ook vaak "mama baby in buik" en "baby groeien". Vorige keer was ze mee naar de verloskundige en dan roept ze heel enthousiast "baby kijken"en dat maakt het ook wel weer erg leuk en bijzonder!

Nou meiden geniet ervan en sterkte natuurlijk!
groetjes Tamar

Hallo mede-zwangeren,

Ben nu 18 weken en na de 14de week heb ik eindelijk weer mijn energie terug!! Zo blij mee, lig niet meer om 20.00 uur voor pampes op de bank.

Ik moet wel zeggen dat ik het een stuk zwaarder vindt dan bij de eerste, je bent gewoon zo druk met die kleine dat je helemaal geen tijd voor jezelf hebt. En als de kleine dan eindelijk ff een tukkie gaat doen, ga ik schoonmaken!!

Behalve met Pasen toen heb ik elke middag 2 uur in de zon gezeten en heerlijk een boekje gelezen.... hmmm dat was wel ff genieten.

Over 2 wk de 20-weken echo en daarna gaan we maar eens op pad om Jennifer d'r kamer te veranderen, nieuw bed/ kast en dergelijke... zal wel een duur geintje zijn...

Andere meiden al de kamer van hun jongste opgepimpt?????? En zo ja waar zijn jullie geslaagd???? Vind het jammer dat ze bij de ikea meer smalle bedje hebben (vaak 70 en dan uiteraard de leukste bedjes!!) en niet de standaard maat van 90.

Liefs Ilone

HoiHoi,

Ook hier gaat het allemaal wat minder. Ik ben nu 9,5 week zwanger en al 3 weken flink ziek. Overgeven, overgeven, overgeven. Nu heb ik daar ook nog een flinke buikgriep bijgekregen, dus van de dokter wat medicijnen gehad. Ook was benthe vorige week hartstikke ziek, dus dan is het wel zwaar als je zelf ook zo ziek bent. Bij  de vorige zwangerschap  hield ik mezelf toch wat meer in acht, maar nu mijn kleine prinsesje ook rondloopt, wil ik ook tijd met haar doorbrengen. ik houd me maar voor dat het over een paar weken allemaal weer beter gaat. Bij Benthe was ik ook flink misselijk de eerste 14 weken, dus daar klamp ik me maar aan vast. Genieten ga ik wel doen als de ergste misselijkheid en vermoeidheid weg zijn.

Groetjes Martine

Hier gaat het redelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel zorgen maak of alles wel goed gaat. Ik loop momenteel op twee ziekenhuizen en hopelijk mag ik binnenkort weer terug naar mijn eigen vk.

De kleine is echt heel klein en daarom krijg ik nu elke week flow-  en groeiecho's en CTG's als ze het nodig vinden. Verder heb ik een trage schildklier en daarvoor loop ik bij een internist op een ander ziekenhuis. Dan heb ik nog een negatieve rhesusfactor die ze in de gaten houden en heb ik bij de eerste pre-eclampsie gehad wat ze nu ook goed controleren.

Al met al ben ik al blij dat ik nu de levensvatbaarheidsgrens bereikt heb en hoop ik vooral dat we de 37 weken goed gaan halen zonder al te veel kleerscheuren. Binnen 4 weken weten we hoogstwaarschijnlijk of de groei van de baby goed gaat en of we nog meer groeiecho's moeten de komende periode (en dus ook of ik thuis mag bevallen), worden de antistoffen voor de rhesusfactor en schildklier voor het laatst gecontroleerd. Dan blijft alleen pre-eclampsie nog over om roet in het eten te gooien. Het zal dus tot de bevalling spannend blijven.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan