aan Angelique/Wandelwagen & hulp maxi-cosi ivm veiligheid

Ik doe de rugleuning iets hoger. Ik vind het allemaal zo vaag. Iedereen zegt het is niet goed voor de rug. Mijn dochtertje (bijna 6 mnd)wil zo graag zitten. Moet ik haar dan gedwongen laten liggen? Ze heft haar hoofdje elke keer op, dat is lijkt mij ook niet prettig.
Gewoon je gevoel volgen. Als je kindje er blij mee is, doen.
Niet uren achter elkaar zou ik zeggen.

Succes
Denise
 
6 maanden is echt veel te vroeg om je kind niet meer in de maxicosi te vervoeren. Het is gewoon onveilig voor je kind, al dat geneuzel over je gevoel volgen is soms ook wel een excuus om maar niet teveel je verstand te gebruiken hoor.
 
En als het nou niet kan in de maxi-cosi? Dan toch in een kinderstoel. beter toch als helemaal niets.
Moet je dan maar thuis blijven en je kind niet weg kunnen brengen naar de creche????????
De kleding maten staan ook voor maanden, moet je je daar ook aanhouden. Er zijn uitzonderingen.
 
mijn dochertje zal al met 5 mnd korte stukjes in de wandelwagen, en ze vond het geweldig. Ik blijf toch lekker mijn gezonde gevoel volgen, als nuchtere hollandse moeder weet ik zelf wel wat echt niet goed is voor mijn kindje!!

gr sandra
 
We hebben het dus over de buggy!!!
En inderdaad je weet echt wel wat goed is voor je eigen kind.
Voor de buggy staat toch geen leeftijd voor? Je voelt en merkt dat vanzelf wel aan je kind als ze er aan toe zijn.
 
Hallo,
Vanuit het cb werd ons aangeraden om een autostoel te gaan gebruiken. De "kleine" is te groot voor de maxi-cosi. Hij zit daardoor niet goed. Omdat hij qua lengte groot is was het geen probleem. De autostoel staat nu op de slaapstand en ik heb er een verkleiner bij gekocht voor het ondersteunen (aan de zijkanten) van het hoofd. Mijn zoon zit goed en netjes. Soms kan het niet anders. Het zijn immers richtlijnen en niet wettelijke verplichtingen. Een kind in een te kleine maxi-cosi is ook niet veilig.
Groetjes
 
Ik geloof dat het hier inderdaad om de wandelwagen/buggy gaat en niet om de autostoel. Ik wil echter toch even reageren op de autostoel. De maxicosi is dus pas te klein als het hoofd van je kind er boven uit steekt, volgens de consumentenbond. Wanneer dit nog niet het geval is raden zij absoluut aan je kind in de maxicosi te laten zitten ivm veiligheid. Denk er daarbij ook aan dat je kind dan achteruit rijd waardoor het nekje niet zo'n harde klap krijgt bij een botsing. Het nekje van een kind van 5 a 6 maanden kan dat nog echt niet aan hoor. Dus hou je alsjeblieft aan de feiten, in dit geval hoofd boven de rand = te groot voor de maxicosi. En laten we aub eens ophouden met dat geneuzel over je gevoel volgen als het om harde feiten gaat. Hier gaat het dus om verstand volgen en niet om je gevoel volgen.
 
Terug
Bovenaan