Aan AnitavanderSloot

Hoi ,

Ik las je stukje bij moeders op leeftijd, ik vroeg mij af   hoeveel tijd er straks tussen deze kindjes zit.
Ik heb ook een kindje van mijn nieuwe liefde en weet dat hij er heel graag nog een bij zou willen.
Ik ben er nu alles de 'eerste' keer zo goed afgelopen is (een gezonde zoon, heel vrolijk makkelijk, een echte aanwinst)over aan het nadenken.
Mijn twee kids uit mijn eerste huwelijk zijn helemaal stapel op hem, dat gaat dus ook prima,maar ik zou niet te lang moeten wachten.

Jeanette
 
Hoi Jeanette,
Ik neem aan dat je het leeftijdverschil bedoeld tussen de jongste en de kleine op komst?
Onze dochter is nu 11 maanden. We hebben, i.v.m. mijn leeftijd gewoon geen pauze genomen. Dus geen anticonceptie gebruikt na de geboorte. Ik ga er altijd vanuit dat "het" pas gebeurd als mijn lichaam er weer klaar voor is. Ik heb 5 maanden na haar geboorte een vroege miskraam gehad, en nu dus wederom zwanger.

De leeftijd van mijn andere kinderen is: 22, 20, 18, 11 en 10 jaar en dan dus onze dochter van 11 maanden.  Er zit dus een aardig leeftijdverschil tussen de één na jongste en jongste.  Het is hartstikke leuk om te zien hoe knetter iedereen is op haar. En het heeft ook z'n voordelen hoor, veel kinderen die dan bovendien ook nog eens een stuk ouder zijn. Oppas, daar heb ik nooit gebrek aan! Overigens is de verhouding tussen alle kinderen en mijn man ook geweldig. Ondanks dat hij net zoveel verschilt in leeftijd met mij als met mijn oudste dochter gaat het prima. Lezende jouw stukje gaat dat bij jullie ook zo. En dat is toch geweldig? Je hoort dat toch vaak anders hoor!
Maar als je het nog een keer wilt proberen zou ik inderdaad niet te lang wachten. Hoe ouder je wordt, hoe meer kans er bestaat op problemen. Gelukkig heb ik met de laatste, ook niet met de andere zwangerschappen veel moeite gehad. Op de "normale" kwaaltjes na dan. Ook nu niet. Behalver wat meer vermoeidheid, voel ik me prima. Nu alleen nog de testresultaten afwachten! Dat wordt nog een zeer spannende periode!

Anita
 
Hoi,

Mijn dochter is 13 en zoon 11jaar, zij zijn stapel op hun broertje.
ik zit alleen met de overweging;het is allemaal zo voorspoedig gegaan, gaat het een volgende keer ook zo goed??
Natuurlijk krijg ik dan weer alle onderzoeken, maar ik had in week 16 al bekkenproblemen en de laatste helft van de ZW een hoge bloeddruk en erg veel harde buiken.

Ook had ik voor deze zwangerschap een MK en in   het begin van deze ZW vier keer een bloeding, waardoor het allemaal erg spannend was en ik vanaf heel vroeg al rustig aan moest doen.

De bevalling ging snel en zonder problemen(geen scheurtje) daarna wel wat 'rare probleempjes, maar na drie weken was alles Cool.
We genieten optimaal van onze kleine.

Jeanette
 
Hoi Jeanette,

Tja, dat gevoel, gaat het volgende keer ook zo voorspoedig, ken ik wel hoor! De zwangerschap verliep op ischias na eigenlijk heel goed. Geen last van hoge bloeddruk ofzo en ondanks dat iedereen zei: Nu je wat ouder bent, zal deze wel eerder komen (Al mijn kinderen zijn 1 tot 2,5 week te laat geboren) wilde deze er ook gewoon niet uit. Uiteindelijk ben ik ingeleid, en zelfs dat lukte amper. Ik was ook weer heel snel op de been. 3 dagen daarna liep ik al achter de kinderwagen.

Ook ik ben de hele zwangerschap door goed in de gaten gehouden. Met regelmaat echo's gemaakt, maar ook hebben we een vlokkentest gedaan. Nu is het inderdaad zo dat er een hele kleine kans is dat er daardoor een miskraam optreed, maar dat percentage ligt rond de 1%. Daarzit dan ook nog bij opgeteld het aantal miskramen dat tot de 12e zwangerschapsweek spontaan op kan treden. Al met al een hele kleine kans, die wij voor lief hebben genomen om zekerheid te hebben over de gezondheid van ons kindje. Bij deze zwangerschap laten we wederom een vlokkentest afnemen. Nekplooimeting, bloedonderzoek hebben ze tijdens de vlokkentest ook gedaan. Maar 100% zekerheid geeft dat niet. Binnenkort moet ik dat traject weer in. Niet een echt fijn onderzoek, maar welk gynaecologisch onderzoek is dat nu wel? Nog een paar weekjes, en dat kunnen we (hopen we) echt gaan genieten!

En wat die andere problemen betreft, ik verwacht wel weer last te krijgen van diezwangerschapsischias. Begon het bij mijn 4e kind pas rond de 6e maand, bij de volgende werd dat beduidend eerder. En bij de vorige kreeg ik met 16 weken al last. Ik ben nu 8 weken, en aangezien ik nogal druk bezig ben, verbouwen, tuin aanleg, verwacht ik dat ik binnen een aantal weken de eerste verschijnselen wel weer krijg. Maar aan de andere kant, stilzitten is ook niet goed. Maar ja, vind maar eens de balans!

Goed ik ga nog ff languit kassie kijken en dan m'n bed opzoeken. Die vermoeidheid ook....

Anita

 
Over die vermoeidheid, dat kon ik mij bij de eersten niet zo herinneren, maar deze keer was ik doorgaans moe, maar vaak ook uitgeput, ik ging als het even lukte een uurtje slapen ´s middags.
Dat was eigenlijk direct na de bevalling over.

Over ischias, ik bof dat Cees, mijn man heel goed kan masseren, dat heeft ie de hele zwangerschap elke avond voor het slapengaan gedaan, was ook vaak nodig,hoor.
Het heeft heel erg gescheeld met de bekkenpijn.
Bij mijn tweede lag ik een aantal weken voor de bevalling plat, kon geen stap meer verzetten, dat heb ik nu niet gehad, had wel mijn beperkingen, maar het liep niet uit de hand.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het kriebelt wel.
nog een betekent ook een grotere auto, een kamer vrijmaken,waar nu ons kantoor is....

Jeanette
 
Terug
Bovenaan