aan bv mama's of ex bv mama's of mama's die het antwoord weten

Lekker duidelijk hè?!
Maar goed, ik geef borstvoeding en mijn vraag is, hebben andere kindjes die borstvoeding krijgen ook krampjes wanneer je zelf koolzuur drinkt???
Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat wanneer ik meer dan 1 slokje prik drink, de kleine er last van heeft. Ik heb ooit zo'n zin in cola, ik dronk dat regelmatig toen ik zwanger was, geen liters hoor maar wel iedere dag een glas.

Vanmiddag heb ik een paar slokjes fanta op, en ach germ, mijn meisje heeft echt een half uur gekrijst, pffff ik heb er nu nog hoofdpijn van.
Niks hielp ook cinababy niet.

Ik sprak vorige met mijn collega en die zei dat dat helemaal niet kon, waarom huilde ze dan, normaal huilt ze echt bijna nooit, drink ik meer dan slokje prik heb ik boerenbal.

Ik drink nu ook geen prik meer, heb ik met mijn meisje afgesproken, ook geen slokje meer.
Ik ga maar eens kopje thee maken.
Alvast bedankt voor de reacties.
X

Het kan heel goed kloppen dat je meisje last heeft van die koolzuur,
Ik heb vier weken bv gegeven, en er werd mij toen ook idd verteld dat ik beter kon oppassen met koolzuur, en zuurkool etc:
Ik had toen een keer zuurkool gegeten, ik dacht ik wil echt wel eens weten of het geen bull-shit is dat mijn meisje last zou krijgen van de zuurkool.
En idd ze begon heel erg te huilen, en had behoorlijk last van krampjes.
Dus ik denk dat je het maar niet meer moet drinken voor je meisje
Gelukkig is er ook nog sisi no bubbels., misschien kan je dat is proberen.
Of kinder cola hihihihi grapje hoor.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

hoi Kiekje

wat je verteld is hier ook geweest, frisdrank werd niet gewardeerd en daarom ben ik toen veel vruchtensappen gaan drinken (thee bij een hittegolf is niet echt lekker hihi)
toen Daniëlle ong een 3 weken oud was had papa lekker voor me gekookt en gebakken. eindelijk kreeg ik weer biefstuk en daarbij lekker champignons en frietjes
heerlijk was het en ik heb er verder ook niet bij nagedacht, de volgende bvoeding van Daniëlle volgde en korte tijd daarna wa het brullen en kromp ze ineen van de buikkrampjes... nog wist ik niet wat er aan de hand was en ik weet het aan de biefstuk.
een paar dagen later aten we iets anders met champignions en wederom was het korte tijd na de voeding kassa. wat bleek, ze kon niet tegen champignons. hetzelfde hebben we gehad met frisdrank, chinees en tot mijn grote spijt ook mac Donalds
tuurlijk had ik het over voor haar maar toen ik uiteindelijk helemaal over was op flesvoeding heb ik mezelf lekker getrakteerd op een mc menu hihi
Natuurlijk had ik liever langer BV gegeven en had ik dit op de koop toegenomen maar helaas liep door stress de bv terug en moest ik overstappen op flesvoeding
sommige moeders kunnen alles eten de kleine heeft nergens last van maar andere kinderen reageren er eerder en sterker op

hoop dat je hier iets mee kunt  

groetjes Veronique mv Daniëlle (8mnd en 4dgn)

Nou, Kian heeft gelukkig nergens last van. Ik drink lekker cola (ik hou er alleen niet zo van, dus 1x per week is veel hihi), ga lekker langs de Mac (houd ik heel veel van, maar m'n weegschaal niet zo, dus probeer ik ook te beperken) en kolen en champignons, jammie. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet bij ieder huiltje ga denken aan dat ik iets verkeerds gegeten kan hebben. Maar uren gehuild heeft ie er in ieder geval niet om.
Liefs Nelleke

hoi Kiekje!
Ja hoor, dat kan! Ik heb inmiddels wel geleerd dat er werkelijk geen pijl op te trekken is en dat alle verhaaltjes van kraamhulp etc helemaal niet waar hoeven te zijn. Het is ontzettend verschillend per baby! Milo had in het begin ook last van champignons maar daar is hij snel overheen gegroeid, maar hij was maandenlang allergisch voor vis. Ik kan nu alles eten, hij is bijna 7 maanden en zijn darmpjes zijn dus 'af'. Het zou dus heel goed kunnen dat die kleine van jou koolzuur niet waardeert! Naarmate ze ouder worden worden de krampjes steeds minder (bij ons is het nu godzijdank helemaal over na 4 vreselijke maanden) en kan je dus proberen om het stapje voor stapje weer te gaan drinken.
liefs Stephanie

Ja dat kan zeker heel goed. Toen ik nog bv gaf en sinas of sinasappelsap of iets anders zuurs at of dronk ( of prik), dan werd meneertje heel onrustig, ging heel hard huilen en had een hard buikje. Krampjes dus ook.
Het is jammer, maar er is niets aan te doen.

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan