Aan Chantal

Hoi Chantal,

Ik zag je reactie staan bij moelijke eter alleen fles willen.
IK vond jouw verhaaltje zo herkenbaar, eindelijk eens een kindje die net als mijn dochter (Lynn)  niks ongepureerds wil eten.
Het leek ff of mijn dochtertje de enige was........
Lynn eet door de dag heen alles goed, ook de boterham. Echter de groentehap is iedere avond weer een big happening hier. Waarom?????? nou omdat wij haar langzaam van de 6 maanden potjes af wilde  , ik bedoel ze is immers 14 maanden!!!!!!  
We hebben van alles geprobeerd: stukjes eten aanbieden, pureren met een halve geprakte aardappel, 6 maanden en 8 maanden mengen en vervolgens weer met de mixer, en nog veel meer. Ik was er zo erg mee bezig dat ik vorige week alleen nog maar aan de groentehap aan het denken was. Natuurlijk niet leuk. Zeker niet omdat Lynn gewoon een heerlijke tevreden meid is. Sinds gisteren hebben we besloten om nu gewoon te kappen met alle probeerselen en om de 6 maanden potjes gewoon te blijven aanbieden. Zo is Lynn tevreden en zijn wij ook tevreden en is de groentehap tenminste geen strijd meer aan tafel!
Hoe oud was jouw zoontje toen hij van het gepureerde eten af was.

Groetjes Fleur
 
Beste Fleur,
Dan k je wel voor je reactie. Altijd fijn te horen dat je kindje niet de enige is die iets niet of wel doet of eet.
Onze dochter eet dus ook voornamleijk 6 maanden-potjes. En als ze met de pot mee eet pureer ik het. Ook als 8 maanden, 12 maanden potjes koop. Die pureer ik ook eerst. En dan eet ze het wel. En inderdaad waarom zouden we gaan stressen en dwingen dat het kind stukjes gaat eten als gepureerd eten wel goed gaat en verder het kind tevreden is.
Elke maaltijd gaat eigelijk "lastig". We moeten haar echt afleiden met speelgoed, boekjes...e.d. anders eet ze niet. Dus elke maaltijd is afwachten hoeveel ze zal eten. Meestal eet ze het wel altijd op.
Net heeft ze 150ml pap op, op zich moeiteloos, zolang ze maar iets te doen heeft.

Wanneer mijn zoon geen gepureerd voedsel meer hoefde......oef, ik moet daar even over nadenken.Volgens mij was hij anderhalf. of iets ouder. In ieder geval voor zijn 2e.
Sterkte ook met jou dochter.
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan