Aan de Clomid (en ander drama)

Hoi lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige berichtje (El, wat super lief van je!!).

Ik was echt doodnerveus vanmorgen maar de gyn was super lief. Hij vertelde dat er niets mis is met mijn vruchtbaarheid maar dat mijn hormonen wel totaal van slag zijn. Het lno (volgens mij.. of lhc.. ik weet het niet meer) maar in ieder geval het stofje wat ervoor zorgt dat je je eisprong krijgt wordt niet meer voldoende aangemaakt. Ik moet dus in eerste instantie medicijnen krijgen waarvan ik ga menstrueren en daarna ga ik aan de Clomid. Dat gaat alleen niet via het ziekenhuis en dus moet ik eerst naar een andere instantie waar ik op 22 november langs mag komen voor een intake gesprek. De medicijnen krijg ik ook dan waarschijnlijk mee naar huis.
De gyn vertelde trouwens dat als je maar 4 of 5 keer per jaar menstrueert, dit heel erg slecht is omdat je dan een sterk verhoogde kans hebt op baarmoederhalskanker. het is dus belangrijk dat ik straks eerst ga menstrueren. Over 3 weken kan ik dus naar die andere instantie en vanaf daar ga ik de medische molen in..
Robin vroeg of Clomid nog bijwerkingen had en toen zei de gyn dat je een verhoogde kans hebt op een miskraam! Kijk, dat is natuurlijk niet leuk om te horen maarja zei de gyn, zo word je ook niet zwanger en dat klopt natuurlijk ook.

Toen we weer thuis waren werd ik echter gebeld door iets wat me veel meer aangrijpt. Mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Ze is geestelijk in elkaar gestort en niemand (alleen haar man) mag bij haar. Ik ben compleet uit het veld geslagen en had dit totaal niet aan zien komen. Zo'n 12 jaar geleden had ze dit ook en nu dus weer. Ik maak me heel erg zorgen zoals jullie wel zullen begrijpen! Ik moet het dus even allemaal verwerken, al die emoties op 1 dag!

Jullie horen snel weer van mij.

X F.

Monique, succes morgen!!!

Lieve F

Wat vreselijk van je moeder! Wat moet je toch veel meemaken dit jaar! Ik hoop echt dat het allemaal goed komt.
Ik ben blij voor je dat je in ieder geval in die molen zit zodat de kans op een zwmagerschap gewoon weer een reeele optie wordt.Ik denk dat je het LH hormoon bedoelt, dat is het hormoon waarop de ovulatietesten werken. Dat hormoon wordt dan opgespoord.
Nou meis heel veel sterkte
Liefs
Lotte

Hoi F,

Goh meid, je hebt het niet makkelijk. Gerlukkig is er wel wat aan te doen en ik hoop dat die clomid je ei opwekt en je dan ook snel zwanger bent. Vreemd dat ze dat zeggen van die verhoogde kans op een miskraam. Als je al een mk hebt gehad ben je al als de dood en dan heb je nu helemaal geen leven als je positief test. Maar goed, daar moet je gewoon niet vanuit gaan (mk dus).
En heel erg, dat van je moeder. Ik hoop dat ze er snel bovenop komt en je er ook snel bij mag.
Heel veel sterkte meis en geloof me, de zon gaat voor jou ook snel weer schijnen!!!

Veel sterkte en een dikke knuffel van Po

Hoi Fred,

Meis, denk maar zo er wordt nu in ieder geval aan je gewerkt! En dat is toch wel heel positief, want het zelf prutsen werd ook een steeds grotere opgaaf!
Vervelend van je moeder en hoop dat ze er snel weer over heen komt! Het zal altijd een zwakke plek blijven! In mijn familie komen zulke 'ínstortingen' ook regelmatig voor! Maar het blijft toch steeds weer schrikken en je weet nooit wat de gevolgen kunnen zijn!

Liefs Nienepien

Lieve Frederique,

Meissie toch, wat vreselijk wat er met je moeder is gebeurt.
J ezit echt in een klote periode.

Wel fijn dat er iets uit het bloedonderzoek naar voren is gekomen zodat er iets aan gedaan kan worden.
Op het forum als zwanger worden langer duurt heb ik regelmatig gelezen dat meiden goed reageren op Clomid.
Het gaat jullie vast lukken op deze manier.
Meid, heel veel sterkte in deze verwarrende tijd.
Ik zal een kaarsje voor je branden vanavond.

Knuffel, Monique2

[p.s ik heb zelf een nieuw kopje gemaakt over mijn bezoek aan de gyn.]

Hoi meiden,

Onwijs bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb 2 zware dagen gehad maar nu gaat het weer wat beter gelukkig! Mijn moeder is thuis en maandag gaat ze naar de psycholoog om dingen uit het verleden te kunnen verwerken. Ik heb haar inmiddels gesproken en het was een emotioneel maar goed gesprek. Gelukkig ben ik (normaal gesproken) positief ingesteld dus dit zal ook allemaal wel weer goed komen!

Dikke kus F.

hoi, ik ben mijn broertje van 21 zijn ook 'clomid-baby's." Mijn moeder heeft nog nooit een miskraam gehad, dus je weet nooit! Hopenlijk kan ik je geruststellen met dit berichtje

Terug
Bovenaan