Aan de Clomid.

Hai allemaal,

Om met de deur in huis te vallen.....ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Helaas kon ze niets meer vinden, en ze hebben hem ook niet gemist. Dus geen eisprong. Heb ik waarschijnlijk toch nog een eisprong om de maand.

Slechte nieuws is dat het wel iets langer kan gaat duren, maar het goede nieuws is dat ik gewoon nog zwanger kan worden en dus ook gewoon een gezond kindje kan krijgen.

Ik moet nu wel aan de Clomid. Ik moet eerst wachten op mijn menstruatie (Stiekem hoop ik dat het toch nog spontaan gelukt is, zal wel niet, maar goed...) en op cl 5 t/m cl 9 moet ik 1 tablet per dag slikken (is dus 5 dagen), om mijn blaasjes wat meer te sturen. We gaan het zo proberen en als het aanslaat, blijft het dus zo. Heb wel kans op een tweeling. Maar dat vind ik niet eens zo erg....

Kan iemand mij nog iets meer over Clomid vertellen???
Zijn er verder nog bijwerkingen? Ik ga ze pas morgen bij de apotheek halen.

Groetjes Sabrina (Sab)

hoi meis,

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je dezelfde goede ervaringen krijgt met Clomid als ik heb gehad. Ik heb pco en dus geen spontane eisprong. Na de 2e clomidkuur werd ik al zwanger en nu ben ik inmiddels 19 weken zwanger.

Ik kon soms wat maagpijn hebben en soms voelde ik me wat raar maar verder had ik geen echte last van bijwerkingen. Ik moest het nemen op dag 5 van mijn cyclus en dan inderdaad 5 dagen lang. Door middel van echo's werd mijn eisprong in de gaten gehouden (ook om overstimulatie in de gaten te houden). Ik heb veel contact gehad met meiden die clomid slikten en ze zijn nu bijna allemaal al zwanger (1 van een tweeling). Heel veel succes dus en ik hoop dat je snel succes hebt!!

Groetjes F (septemberforum)

Hai F,

Allereerst gefeliciteerd! En bedankt voor  je reactie.  Wat ben ik blij om dit te horen, zeg! Ik hoop inderdaad dat het gauw lukt. We wachten het af.

Groetjes Sabrina (Sab)

Haaa,

Ik heb 1 maand clomid geslikt, mijn eitjes reageerden goed (ik had helemaal geen eisprong), helaas groeide mijn baarmoederslijmvlies niet goed (is een bijwerking van clomid) dus geen innestelkans. Had gigantisch last van opvliegers, pfoei. Na deze maand en een evaluatie ben ik overgegaan op tamoxifen (uit mijn blote hoofd, weet niet zeker of ik het goed schrijf). Heb wel goede berichten gehoord van mensen die aan de clomid gingen maar ja helaas ook minder   goede berichten. Ik hoop voor je dat je bij de eerste groep hoort! En maar lekker snel zwanger mag worden! (en dat je niet zoveel opvliegers gaat krijgen hahaha, ach je weet waar je het voor doet!!!)

Groetjes Sjanneke

Hallo Sab,

Ik heb om zwanger te worden van mijn dochter 1 keer een proefcyclus gehad met Clomid en 1 keer voor "echt" een cyclus Clomid geslikt. Was toen direct zwanger.
Ik had wel last van opvliegers en kwam kilo's aan. Weet niet zeker of het van de Clomid was, maar wel in die periode. Ben nu spontaan zwanger van ons tweede kindje en  kom veel minder snel aan. Kan toeval zijn.
Ik vond het trouwens wel een intensieve  periode. Telkens die echo's en verplicht vrijen. Maar gelukkig was ik heel snel zwanger.
Ik hoop dat ik niet te negatief klink, want het is het allemaal waard geweest, hoor....

Heel veel succes!
Ik leef met je mee...

Hai Sab

Ik ben begonnen aan mijn 2e kuur clomid. Een bijwerking waar ik veel last van heb is het continu moeten plassen. Maar goed kun je alvast oefenen voor als je straks zwanger bent.

Succes!
Tamara

he meiden,

ik ben ook deze maand begonnen met clomid voor het eerst te slikken.ik moet alleen van dag 3 tot en met dag 7 slikken.ik slik 1 pil per dag.ook heb heb helaas bijwerkingen(was ik al wel bang voor aangezien die ik altijd snel krijg van medicijnen)ik heb erg last van mn darmen,ga minstens 2 tot 3 keer per dag naar de wc toe(lekkerrrr) en dat terwijl ik iemand ben die altijd moeite heeft ermee.verder ben ik wat prikkelbaarder dan normaal en heb ook last van opvliegers,maar verders mag ik niet klagen.

ik moet 9 mei terug komen voor mn eerste follikelmeting en zit dn op dag 11(vond het zelf wat laat maar goed tis neit anders)als mn eitjes dan groot genoeg zijn dan moet ik pregnyl zetten(althans het zh gaat dat doen,mocht het vaker nodig zijn dan ga ik het zelf wel leren)en dan krijgen we iui.

ik heb van mezelf wel een eisprong,maar waarschijnlijk ook om de maand,maar das niet zeker.dus ik heb het gekregen om de iui meer kans van slagen te geven met meer eitjes.ben dus heel erg benieuwd.

meiden ik duim voor jullei dat het snel raak mag zijn.

liefs en knuffel nathalie

hoi sab
ik ben nu met de 2e kuurclomid begonnen (dag 3/7, 2 tabletten per dag). ik heb alleen de eerste keer last gehad van opvliegers, en de 2e keer ietsjes jankerig/prikkelbaar. Ik vind het zelf echt 100% mee vallen. Ik heb hier door d eerste keer 2 eicellen gehad en de 2e keer wrs 3, maar 1 was er voor de iui al weg.volgens de arts is het baarmoederslijmvlies goed 6mm 2 dagen voor de iui/.
succes er mee.
liefs simone

Terug
Bovenaan