aan de mama's met nog een ouder kind

Hallo,

Mijn man heeft 2 kindjes uit een eerder huwelijk. Ze zijn 7 en 8 jaar. Elk jaar doen we met sinterklaas nog kadootjes. En de sint zorgt dan voor ieder evenveel kadootjes.. (want op die leeftijd wordt nog geteld hoor). Meestal doet de sint dan ook 1 groter kado en heel veel kleine kadootjes... zodat de kids heeeel veeeel kado's krijgen wat natuurlijk erg leuk is.
Maar nu hebben we dus Tyche erbij en vind ik het erg moeilijk wat te doen met sinterklaas. Want die kan nooit zoveel kado's kopen voor Tyche als voor de andere 2 want Tyche heeft niet zoveel nodig.. heeft knuffels en speelgoed in overvloed dus weet niks te kopen.
Nu kunnen we dit aan de oudste misschien wel uitleggen, want die zal dit jaar niet meer geloven maar Evy van 7 is zo gelovig en ook begaan met haar zusje. Als haar zusje dan minder kado's krijgt ben ik bang dat ze denkt dat de sint haar niet zo lief vind ofzo.
Hoe denken jullie hiermee om te gaan??
Ben gewoon benieuwd naar verschillende idee-en en oplossingen.

Groetjes Kirsten, mama van Tyche

hey Tess...
misschien een idee om gewoon spulletjes te kopen die je kan gebruiken voor je keintje.....die je dus toch al nodig hebt? bijv. kleertjes, speentjes, rompers, noem maar op.  Kun je die inpakken en dan ze heeft  ze net zoveel kado's  als de oudere kids.(en ik denk dat het hun niet uitmaakt wat ze krijgt maar meer dat het idd. hetzelfde aantal is)
Nessie mv Alissa en Jari

als je speelgoed hebt liggen dat ze nog niet gezien hebben kan je dat inpakken. En id dingen die je nodig hebt voor haar. Of misschien iets kopen voor volgend jaar zomer. (zwembadje,speeltjes voor in de zandbak ofzo)
meer weet ik eigenlijk niet.
groetjes sacha

Terug
Bovenaan