Aan de pepti

Luuk krijgt vanaf zijn geboorte al hypo allergene voeding ivm de astma en lactoseintollerantie van zijn broer (BV mocht toen nog niet ivm zijn slechte start, maar is uiteindelijk helaas ook niet meer gelukt).
De eerste 2 weken leek dat prima te gaan. De 3de week ging het nog wel, maar toen begonnen de krampjes.
Dus cinababy in huis gehaald. Dat werkte prima.
Helaas was dat van korte duur. Zelf met 6x per dag (max) bleef meneer veel huilen. En nu de laatste week zelfs krijsen. Een half uur na de voeding begon het tot een half uur tot een uur na de voeding. Echt heel zielig!
Toen ik op het CB was 2 weken geleden had de CB verpleegkundige het al over pepti of nutramigen (dieetvoeding) maar vond ik het nog te vroeg. Ik dacht zelf aan onrijpheid van de darmpjes. De ontlasting was ineens ook hard en af en toe groen.
Gisteren met mijn moeder aan de telefoon gezeten. Zij is CB verpleegkundige en zij zie dat ik toch maar de pepti moest gaan proberen. Want dat hij ondanks de hypoallergene voeding nog zoveel klachten had, was niet goed. Gisteren morgen 10.30 uur eerste voeding met pepti en ik had al meteen een ander kind! Ongeloofelijk!
Gisterenavond nog wel wat krampjes gehad, maar niet met zoveel gekrijs als de afgelopen week.
Jammergenoeg kan hij nog niet goed poepen, maar hopenlijk komt dat ook nog.

Vannacht ook voor het eerst doorgeslapen. Nou ja, doorgeslapen... heb wel vanaf 3 uur ieder half uur zijn speentje moeten geven, maar daar nam hij wel genoegen mee tot 5.30 uur!

Groetjes Suus

hoi Suus wat goed dat hij na nieuw voeding rustiger geworden. Ali krijgt borstvoeding maar hij huilt n elke voeding hij wil alleen bij mij blijven .ik ga ook vragen bij cb.
gr Huda

hoi Suus wat goed dat hij na nieuw voeding rustiger geworden. Ali krijgt borstvoeding maar hij huilt n elke voeding hij wil alleen bij mij blijven .ik ga ook vragen bij cb.
gr Huda

Hi Suus!

Hier hetzelfde probleem! Wij kregen vandaag te horen dat onze Isa een koemelkintolerantie heeft. Ook zij huilt veel, slaapt weinig, verkramt met het eten, spuugt veel en die poepluiers... wat een ellende. Nu zijn wij dus op Friso H.A. Intensief overgestapt. Dat was vanmiddag de eerste voeding. Ik hoop net zo'n resultaat als jij te boeken! Dat onze Isa snel van haar pijn af mag zijn.

Gr. Tamara.

Hi Suus!

Hier hetzelfde probleem! Wij kregen vandaag te horen dat onze Isa een koemelkintolerantie heeft. Ook zij huilt veel, slaapt weinig, verkramt met het eten, spuugt veel en die poepluiers... wat een ellende. Nu zijn wij dus op Friso H.A. Intensief overgestapt. Dat was vanmiddag de eerste voeding. Ik hoop net zo'n resultaat als jij te boeken! Dat onze Isa snel van haar pijn af mag zijn.

Gr. Tamara.

Hi Suus,

Even nog een vraagje: krijg jij de Pepti vergoed via je zorgverzekeraar?
Ik was vanmorgen op het CB en daar waren ze niet blij dat ik "zomaar" zonder hun te raadplegen was opgestapt op de dieetvoeding. Ze vertelde dat ik dan ook de voeding niet vergoed krijg. Ik ging er sowieso van uit dat Pepti (en vergelijkbare voeding) niet vergoed zou worden, alleen de Nutrimigen en Allergy Care (die alleen via een arts verkrijgbaar zijn).

Vergoeding is niet het belangrijkste, het welzijn van Isa wel, maar vergoeding zou wel welkom zijn, want de voeding is gewoon erg duur. Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,

Ik ben ook op eigen gelegeheid begonnen hoor. Ja, mijn moeder is wel CB verpleegkundige, maar niet de mijne.
Maar op het CB hadden ze het ook al geopperd tegen mij.
Je moet officieel een provocatietest doen en als dan blijkt dat de klachten weer terug komen die met de pepti over waren krijg hoor je een machtiging te krijgen van het CB en krijg je inderdaad een vergoeding. Die vergoeding is vaak het verschil in bedrag met een 'normale' voeding, dus niet het gehele bedrag.
Pepti is inderdaad erg duur, dus zou wel lekker zijn als we die vergoeding kunnen krijgen.
Ik weet niet of jij nu de pepti of de H.A. gebruikt. De H.A. wordt niet vergoed, maar de pepti, nutramigen en de andere dieetvoeding wel.

Luuk doet het nu hartstikke goed, hoewel ik de nutriton wel weer heb moeten toevoegen ivm het vele spugen. Mijn moeder zei al dat ik maar moet zeggen op het bureau dat ik al de provocatie test zelf heb gedaan, want die ziet het niet zitten Luuk weer eerst veel pijn te laten lijden (en ik ook niet).

Als ze op het CB die machtiging niet willen schrijven kun je evt nog even proberen of jouw huisarts dat wil doen.
Hoe gaat het nu met Isa? Merkt je al duidelijk verschil?

Groetjes Suus

Hoi Tamara,

Ik ben ook op eigen gelegeheid begonnen hoor. Ja, mijn moeder is wel CB verpleegkundige, maar niet de mijne.
Maar op het CB hadden ze het ook al geopperd tegen mij.
Je moet officieel een provocatietest doen en als dan blijkt dat de klachten weer terug komen die met de pepti over waren krijg hoor je een machtiging te krijgen van het CB en krijg je inderdaad een vergoeding. Die vergoeding is vaak het verschil in bedrag met een 'normale' voeding, dus niet het gehele bedrag.
Pepti is inderdaad erg duur, dus zou wel lekker zijn als we die vergoeding kunnen krijgen.
Ik weet niet of jij nu de pepti of de H.A. gebruikt. De H.A. wordt niet vergoed, maar de pepti, nutramigen en de andere dieetvoeding wel.

Luuk doet het nu hartstikke goed, hoewel ik de nutriton wel weer heb moeten toevoegen ivm het vele spugen. Mijn moeder zei al dat ik maar moet zeggen op het bureau dat ik al de provocatie test zelf heb gedaan, want die ziet het niet zitten Luuk weer eerst veel pijn te laten lijden (en ik ook niet).

Als ze op het CB die machtiging niet willen schrijven kun je evt nog even proberen of jouw huisarts dat wil doen.
Hoe gaat het nu met Isa? Merkt je al duidelijk verschil?

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan