Aan de pil maar veel zwangerschapskwalen: ben ik zwanger?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Op de vraag of ik zwanger ben kan natuurlijk niemand anders dan een test antwoord geven, maar ik hoop op wat ervaring/deskundigheid van anderen. </p><p>Ik slik al ruim 11 jaar de pil (combinatiepil) en ben tussentijds een keer een periode van 2 jaar gestopt. Inmiddels al weer 4 jaar trouwe gebruiker. Ik slik meestal 2 strips door (om ellende van stopweken te beperken) en slik een 24+4 strip (YAZ). </p><p>Nu zit het zo: sinds een dag of 10 heb ik klachten die ik eerst allemaal los van elkaar beschouwde (niet zeiken en doorpakken), maar langzaam een beetje angstig aan een zwangerschap begin te koppelen. </p><p>Het begon met pijnlijke borsten (als in écht pijnlijk en gespannen), iets wat ik nog nooit eerder heb gehad. Ik ben onverklaarbaar moe (ook na goed slapen), heb meerdere dagen tegen mijn vriend gezeurd over pijnlijk maagzuur en sinds gisteravond voelt het alsof mijn tepels in de fik staan. Daarbij komt dat ik krampen en steken in  mijn onderbuik voel (scherper dan bij PMS), en wat kramp in mijn liezen heb gehad. Over het algemeen voel ik me wat ziekig, koud, warm, koud, en een beetje rillerig. Geen verhoging verder. Pas toen mijn darmen onwijs onrustig werden 6 dagen terug (level: muziekorkest aan gerommel) en mijn maag en buik zo opgezet waren dat het pijn doet om een spijkerbroek aan te hebben, linkte ik de dingen aan elkaar en nu heb ik een beetje stress. </p><p>Ik slik de pil heel netjes en ben er al jaren geen meer vergeten. Ook ben ik niet echt ziek geweest (hooguit twee dagen niet lekker en een beetje van slag spijsvertering). Heb alleen wel antibiotica voor blaasontsteking gehad 3 weken terug. </p><p>Nu heb ik al naar de tests gegrepen en die zeggen allebei negatief (1x kruidvat en 1x clearblue). Even was ik opgelucht, maar ik lees her en der dat het tijdens het (doorslikken) van de pil moeilijk is om vast te stellen wanneer je over tijd zou zijn en dat bij te vroeg testen een vals negatieve uitslag op de loer ligt. </p><p>Ik heb mijn stopweek nu sinds gisteren ingelast (ik zat al halverwege mijn tweede strip dus dat kon). So far nog geen bloeding (is ook nog dag 1 van stopdagen). Ik heb de huisarts gesproken en die zegt het twee weken aan te willen kijken. Maar in mijn hoofd gaat dit langzaam zijn eigen leven leiden. Ik heb een super lieve vriend en een fijn huis samen dus het is zeker niet onmogelijk. Maar ook verre van gepland. </p><p>Is er onder jullie iemand die door (correct gebruik van) de pil heen zwanger is geworden? Of wie deze klachten herkent als iets anders? Ik heb het ene moment het gevoel dat mijn hoofd een vies spelletje met mij aan het spelen is en het andere moment voel ik aan alles dat ik zwanger ben. </p><p> </p>

Hi,
Tja moeilijk te zeggen of je zwanger bent of niet. Uiteraard is de pil ook nooit 100%. Ik ben ook door de pil heen in verwachting geraakt dus het kan zeker. Tevens ook altijd netjes ingenomen nooit vergeten of overgeslagen. Je zegt antibiotica te hebben gebruikt voor blaasontsteking ben je er verder ook ziek bij geweest (overgeven of diaree)?. De antibiotica kan de werking van de pil sowieso verminderen dus de kans is aanwezig dat je wel zwanger bent. Ik herken de "kwaaltjes" die kunnen wijzen op een zwangerschap. En misschien ben je nog te vroeg met testen? Weet je ongeveer wanneer je menstruatie hoort te beginnen? Clearblue heeft meer HCG nodig om positief aan te geven. Ik zou iig nog wel even wachten je bent tevens nu ook pas 1 dag gestopt om te zien of de menstruatie wel of niet komt. Daarna opnieuw testen maar kan soms tot na 1 week of zelfs langer na NOD nog duren voor je positief test. Anders kan je altijd nog de huisarts vragen om je bloed na te kijken. Suc6

Terug
Bovenaan