aan de pil

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over je eisprong tijdens het gebruik van de pil. Ik weet dat je die normaal gesproken hebt ong 14 dagen na het begin van je 1e dag van je menstruatie maar wat is nou je eerste dag??? de eerste dag dat je hem niet slikt of echt de eerste dag dat die duivel er is?? ( die is meestel 3 dagen nadat ik de laatste heb geslikt) ik kan hier nergens iets over vinden en vind het dus ook moeilijk om uit te rekenen wanneer ik een eisprong heb, en heb je die wel als je de pil gebruikt. Mischien hele rare vragen maar ik zou er graag antwoord op hebben. alvast bedankt voor jullie reactie.

De pil bevat hormonen om te voorkomen dat je eisprong hebt. Als je de pil niet gebruikt heb je eisprong 14 dagen voor de duivel er is, als je begrijpt wat ik bedoel. Als de duivel er dus is, heb je 14 dagen ervoor eisprong gehad. Daarom is het belangrijk je cyclus in de gaten te houden, als je een regelmatige cyclus hebt kun je dus zo uitrekenen wanneer je eisprong hebt. Als je een onregelmatige cyclus hebt kun je niet precies weten wanneer je eispring plaats vindt.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen.

Zolang je de pil gebruikt heb je geen eisprong en je moet beginnen te tellen op de dag dat je ongesteld bent geworden dat is dag 1 en gemiddeld heeft de vrouw een cyclus van 28 dagen en vind je eisprong plaats op dag 14 dit is weleens verschillend je kunt langere of kortere cyclussen hebben je moet eigenlijk een keer zonder de pil ongesteld worden dan weet je hoelang jou cyclus is misschien is dit wel 35 dagen en dan heb je dus op dag 21 je eisprong gehad dus 14 dagen voor je volgende ongi is je eisprong hoop dat je wat wijzer bent geworden
groetjes en succes calimero

Allemaal bedankt voor jullie reactie. wat ik hiermee wil bereiken is het volgende ik hoor regelmatig om mij heen dat meiden zwanger zijn geraakt door de pil heen dus daarom wilde ik weten of je dus een eisprong hebt en wanneer je die dan hebt. Ik weet dat je normaal gesproken met de pil geen eisprong hebt maar omdat die meiden toch zwanger zijn geworden wilde ik weten of dit normaal is of een uizondering. dus nogmaals bedankt voor jullie reactie en ik hoop ook zo mijn motivatie een beetje uitgelegd te hebben.
groetjes Hedwig

Terug
Bovenaan