Aan de zwanger vrouwen die pas na 2 weken positief testten

Hallo dames, ik wist niet of ik mijn vraag wel onder *zwanger zijn* mocht plaatsen, maar misschien zijn er dames die het zelfde hebben mee gemaakt en die nu zwanger zijn dus vandaar! ;)
Ik zit namelijk met een dilemma!!

Mijn afgelopen menstruatie zou 15 januari geweest zijn, precies 1 week daarvoor had ik ineens (bruin/donker rood) bloed verlies gedurende 2 dagen en daarna nog een beetje met afvegen. *sorry voor details*

Ik dacht eerst dat mijn menstruatie te vroeg was gekomen (vond t ook raar dat het maar 2 a 3 dagen duurde) , maar toen ik ging googelen las ik over innestelingsbloeding enz. Dus ik dacht misschien ben ik wel zwanger!

Op infonu.nl heb ik dit stukje gelezen:
* Rond de zesde dag na de bevruchting zal de bevruchte eicel zich in het slijmvlies van de baarmoeder innestelen, hierbij is het mogelijk dat er een klein bloedverlies optreedt. Als deze bloeding plaats vindt, is dat een week voordat de normale ongesteldheid zou plaatsvinden. Omdat er dan sprake is van een zwangerschap, zal de menstruatie hierna niet plaats vinden. *

Nou is mijn menstruatie niet gekomen wanneer ik ongesteld moest worden (nu nog steeds niet trouwens, precies 2 weken over tijd), maar ik heb ook geen positieve zwangerschapstest.... Heb er gisteren weer 1 gedaan (een week lang niet getest) en die was ook weer negatief!

En het is zo gek, want ik voel me echt zó anders!! Zijn er mensen die dit herkennen, mee gemaakt hebben? Dames die ook pas na 2 weken positief testen? Of ben ik gewoon niet zwanger en heb ik mijn menstruatie te vroeg/ te licht gekregen?

Oooh het duurt nog zo lang om 2 weken te wachten voor mijn volgende menstruatie!! Hopelijk zijn er meerdere die dit hebben mee gemaakt of gehoord (hoop het eigenlijk niet voor jullie, want het is zenuwslopend!!!!)

Groetjes Mimi

PS Sorry voor het lange verhaal, maar toch bedankt voor het lezen ;)
 
hey mimi, ik werd bij mijn eerste ook niet ongesteld. Na een paar dagen getest en idd niet zwanger, vervolgens de week erna nog eens en ook negatief. Toen de huisarts gebeld, die raadde ons aan om de volgende menstruatie af te wachten. Toen ook die niet kwam heb ik weer getest en bleek toen dus idd in verwachting te zijn.
Ik was toen 8 weken zwanger, zo gingen de eerste 12 weken wel heel snel voorbij, maar heb ik ook nog flink doorgehaald tijdens een weekendje uit.
Nou goed, ja het kan zijn dat je negatief test, zeker als het je eerste zwangerschap is, dan maak je misschien nog niet voldoende hcg hormoon aan.
Nee je hoeft niet perse zwanger te zijn, je zult het echt nog even af moeten wachten.
Veel succes ermee, ik weet hoe zenuwslopend het is
groetjes Jacqueline
 
o ja als je het echt heel zeker wilt weten kun je je huisarts vragen om bloed te mogen laten prikken, hierin is hoe dan ook te zien of je zwanger ben
xx
 
Lief berichtje, bedankt! =)
Ik had de dokter al gebeld, maar hij zei dat ik geduldig mijn menstruatie moest afwachten.
Nouja dan doe ik dat maar 'geduldig' ;)

Bedankt voor je snelle berichtje!
xx
 
ik teste pas na een week positief, en dan ook heel vaag. was vorige maand ook al anderhalve week overtijd. en werd uiteindelijk wel ongesteld. toen ik op internet ging zoeken bleek dat het kon dat je lichaam op een zwangerschap aan het voorbereiden is.
succes met afwachten, spannend hoor.
laat je nog wat weten?
 
Ik ben de cyclus voor dat ik zwanger werd, bijna 14dg over tijd geweest voor ik begon te menstueren. Ook toen ik voelde me anders maar de (meerdere) testen bleven negatief. Het is een rare periode dan.
Uiteindelijk werd ik ongesteld maar in mindere hoeveelheid dan 'normaal'. 4 weken later was ik zwanger en had ik meteen op de dag dat eigenlijk mijn menstruatie moest beginnen een zeer duidelijke positieve test.
Wees je bewust dat door 'stress' je menstruatie ook langer uit blijft, ook al roep je ik ben er niet mee bezig, onbewust is dit vaak wel zo! Zeker wanneer je een zwangerschapswens hebt.
Rustig afwachten dus, ookal is dat lastig :)
 
Dag dames,

Nou ik ben nog steeds niet ongi geworden, nu vraag ik me af wanneer mijn volgende menstruatie zal zijn. Moet ik rekenen vanaf die week vóór nod toen ik bloedverlies had of gewoon mn normale cyclus aan houden? Anders moeten de duiveltjes zaterdag komen..... Spannend, heb nog niet hetest hoor!

Groetjes xx
 
Hi MiMi,
Al een ander merk geprobeerd? Ik test bij ClearBlue altijd positief (dit is mijn 3e zwangerschap incl. 1 miskraam) en bij predictor nooit! Ben nu 13 wkn en heb voor de grap nog eens een test met 10 weken gedaan (omdat het bij mijn vorige zwangerschappen ook zo was) en nog niks... C'est très bizarre! :-D
 
Terug
Bovenaan