aan een oververmoeide mama

Hoi,

Heb net nog even op je vraag over slapen gereageerd. Maar zal het hier ook nog even neerzetten:

Misschien niet een alledaagse oplossing, maar wij kregen dit advies van een kraamverzorgster toen onze zoon ook absoluut niet sliep overdag (en wel moe was, dat merkte je aan alles)

Wij legden hem dan in de wipstoel en dan met een (spuug)doekje over z'n oogjes. Dan kreeg die geen prikkels meer en door het wiebelen met het stoeltje zeilde hij dan weg en sliep ineens tot wel 2 uur(!!!!) achter elkaar. Een ware verademing, wist niet wat ik met de tijd aanmoest in het begin.

Na verloop van tijd ging die meer naar z'n eigen bedje en daar heeft hij nu een favoriete knuffel die hij zelf tegen z'n oogjes aandrukt (hij is nu 6 maand en de tut is favoriet sinds hij 3 maand is).
En nu slaapt hij overdag altijd in z'n eigen bedje en ook lekker lange slaapjes.

Succes ermee

p.s. wij hebben nooit ingebakerd ook al kwamen ze wel met dit advies... vond het zelf geen prettig idee
 
Nou, ik hoop echt dat je dit leest, degene die dit aan me schreef...ik leg dus net gelijk het doekje over haar gezicht en nu, nog een 10 min later ligt ze te slapen!!!!! aan haar ademhaling te horen nog vast ook...
ik zal niet te hard juichen maar dit is wel voor het eerst dat ze zo overdag in slaapt valt zonder eerst te huilen en te trappen en spartelen.
Nou, als dit het is geef ik je bij deze een hele dikke zoen op je wang!!
hihi...ik hoop het en laat het weten op dit forum.
Liefs Jaklien en Yentle
 
Terug
Bovenaan