Aan Ella in zweden

A

Anoniem

Guest
Hoi Ella.

Wat leuk dat je in zweden woont. Ik woon op Bokn, dit is een eilandje net boven Stavanger, helemaal aan de westkust. Ik woon hier nu al 8 jaar, en ben met een noor getrouwd. We hebben al 2 kids, Sofie 19-05-2004 en Stian 11-05-2006. Ben nu zwanger van derde en ben 15 sept uitgerekent. We hebben express gewacht dat we niet weer een kindje in mei zouden krijgen. Ben nu dus 5 weken zwanger, maar het voelt weer als de eerste keer. Bij de eerste was ik misselijk, bij de tweede helemaal niet, at alles wat ik tegen kwam. Nu ben ik gelukkig weer niet misselijk maar alles smaakt anders, vies. Dus weet niet wat ik nu zal eten. Hopelijk is het maar een periode. Ik vind het echt laat dat de eerste controle pas is als je 12 weken bent. We hebben wel het voordeel dat we lekker lang verlof hebben na de bevalling.

Groetjes Catharina

Hej ,

Wel spannend weer om zwanger te zijn. Ik ben nu 9 weken zwanger van de derde en erg misselijk dit keer, dit had ik de eerste 2 keer niet. Best raar, ook heb ik veel meer andere kwaaltjes zoals, pukkeltjes, extreem moe en veel hoofdpijn.

Ook ik vind het jammer dat we niet eerder naar de verloskundige kunnen, wij moeten aankomende dinsdag heen, maar dat is alleen intake, ze doen alleen wat testen. Zoals ik het begreep op de Zweedse forum gaan ze nog niet naar het hartje luisteren, dat vind ik jammer, je wilt toch graag weten of het goed is. De echo krijg je hier ook pas met 18 weken en met 20 weken ga je weer naar de verloskundige, heel anders dan in  Nederland. Ik denk er zelf aan om zo'n doptone te bestellen.
Gaat het bij jullie ook zo?

De westkust, daar moet het er geweldig mooi zijn , ik ben er zelf nog nooit geweest, maar mijn man rijdt op de vrachtwagen bij een Noors bedrijf in Oslo en die zegt dat het geweldig is. Hij wou ook graag in Noorwegen wonen, ik in Denemarken en het is Zweden geworden. Het bevalt ons hier erg goed, vooral de rust en de mentaliteit van de mensen hier.

Groetjes Ella

Terug
Bovenaan