Aan hen die ook particulier verzekerd zijn..

Hoi allemaal,
ik heb even een vraagje.
Wij zijn particulier verzekerd, en nu moet ik me voor kraamzorg aanmelden bij m'n verzekering.
Je kunt kiezen uit een door de verzekering geregelde kraamzorg. Er zijn drie zorgpakketten:
pakket 1: 40 uren kraamzorg, verdeeld over max. 8 dagen
pakket 2: 48 uren kraamzorg, verdeeld over max. 10 dagen met minimaal 4 uren per dag.
pakket 3: 52 uren, te weten 48 uren kraamzorg als bij pakket 2, plus 4 uren assistentie bij bevalling.
Maar je kunt ook kiezen voor een uitkering van E 1200,= ineens. Dan moet je de kraamzorg en het kraampakket zelf regelen. Waar hebben jullie voor gekozen of zouden jullie voor kiezen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij m'n vorige zwangerschap zat ik nog in het ziekenfonds en toen was het lang niet zo'n uitgezoek. Toen kreeg ik zelfs 64 uren zorg vergoed...
 
Hoi Martine,

Ben ook particulier verzekerd en ik heb gekozen voor kraamzorg in natura. Dus aanmelden bij een kraamzorg bureau en dat wordt vergoed door de verzekering.
Maar het maakt nogal wat uit bij wie je verzekerd bent, want ik kan 'gewoon' 64 uur over 8 dagen vergoed krijgen en dan ook nog de assistentie bij de bevalling...

De uitkering heb ik ook even over gedacht, maar voor dat bedrag moet je het dan helemaal zelf regelen en dan ga je het volgens mij niet redden (of je moet al een iemand kennen die kraamverzorgster is en bij jou in huis wil helpen na de geboorte....)

Succes met kiezen.
 
Ik heb, in elk geval voor de duur van mijn zwangerschap en kraamtijd, maximale dekking. Geen uitkering, wel maximale vergoeding. Maar ik heb een speciale collegepolis dus ben heel goedkoop verzekerd... toen ik nog gewoon particulier verzekerd was moest ik wel vijf keer nadenken over een hogere premie.
 
Hoi Martine,

Ik zat met hetzelfde probleem. Toen ik de verzekering belde vertelde ze mij dat je recht hebt op 8 dagen kraamzorg van 7 uren per dag. Dit is exclusief de assistentie bij de bevalling. Terwijl in polis stond dat ik maar recht had op 50 uur. Heel vreemd allemaal.

Als ik jou was zou ik gaan voor pakket drie, want je hebt de kraamhulp best wel nodig. Ik zou voor de zekerheid de verzekering even bellen en zeggen dat je wel recht hebt op 8 x 7 uur. Dat zei de vrouw van mijn verzekeringsmaatschappij (zilveren kruis achmea).

Ik zou niet gaan voor de 1200 euro want daar red je het echt niet mee. Dat is alleen handig als je moeder je bijvoorbeeld elke dag komt helpen en je daarom weinig hulp nodig hebt. Door de verzekering en het kraambureau werd mij dit sterk afgeraden.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn adviezen!

Heel veel succes in ieder geval>

Groetjes Saskia
 
Het scheelt zeker per verzekering. Ik had niet zulke uitgebreide keuzes maar kon wel wat laten verschillen in aantal uren.

Als ik jou was, zou ik voor pakket 3 gaan. Dat is het maximale wat je eruit kunt halen. Als je nu voor minder kiest en je hebt straks toch behoefte aan meer kraamzorg dan krijg je dat hoogstwaarschijnlijk niet meer voor elkaar. Als je nu het maximum kiest en je hebt er geen zin meer in of geen behoefte meer aan, dan lijkt me dat gemakkelijker op te lossen.

Het lijkt mij ook zelf wel een boel gedoe om zelf op zoek te gaan naar kraamhulp met die 1200 euro. Als je het al vervelend vindt om te kiezen uit deze mogelijkheden, zou ik het aantal opties niet uitbreiden door alles zelf te gaan regelen!

Succes met je keuze!
 
hallo,
Wij zijn ook particulier verzekerd en we gaan het zelf regelen via een verloskundige praktijk. Wij krijgen ruim 1500,00 euro om te besteden. Dat betekend dus gewoon 8 dagen volledige kraamzorg. En inderdaad het verschilt enorm per verzekerings maatschappij.
Veel succes groetjes Marianne.
 
Terug
Bovenaan