aan het infuus

Zij er hier dames die er ervaring mee hebben om aan het infuus te moeten liggen tijdens je bevalling.
Ze gaan mij aanleggen vanwege mijn suikergehalte.
Het was eerste een discussie tussen de doktoren of ik moest eten of aan het infuus.
Nu dat ik al velen heb gehoord dat eten waardeloos tot niks is tijdens weeen, ben ik blij met een infuus, maarre waar zullen ze die aanleggen en heb je tijdens de weeen daar niet onwijze last van
Ik bedoel, ik denk dat ik toch best wel wat krachtinspanning ga leveren en dus ook de armen redelijk gespannen staan.

Ik ben daar nog wel wat onzeker over.
Nu had mijn man het er over dat ze het misschien wel op mijn arm leggen boven mijn pols, maar ik zou het eigenlijk wel willen weten of je daar dan ook geen last van zou hebben??

Alvast bedankt en liefs Alma

Hoi Alma,

ik ben ook bevallen met infuus. Ik moest een antibiotica infuus ivm streptococ B infectie. Het infuus zat idd boven om mijn hand. Ik heb er op zich geen last van gehad met bevallen. Alleen zat het infuus links en lag ik rechts aan het ct apparaat daardoor kon ik niet makkelijk van het bed af. Dat was wel erg lastig ivm rugweeen. Dus als het even kan alles aan 1 kant!

Veel suc6 bij de bevalling!
Jonna

Oh dank je voor je reactie.
Ben blij te horen  dat je er zo geen last van had.
Als ik zo al hoor wat ze allemaal met me gaan uitvreten
Ik hoop dat ik nog steeds ff kan staan ed om de weeen zo goed mogenlijk op te vangen!!

Liefs Alma

Hoi Alma,

Je man heeft gelijk. we leggen bij voorkeur het infuus aan op je onderarm  een stukje  boven je pols. Bij rechtshandigen doen we het links, bij linkshandigen rechts. Zo houd je je beste hand beschikbaar voor allerlei dingen, zoals eten, drnken, schrijven, kind dragen etc....
Ook met een infuus ben je gewoon mobiel, want we hangen de zak op aan een infuusstandaard waarmee je gewoon rond kunt lopen ( vb naar de wc, of evt in bad).
Het prikken zelf is niet pijnlijker dan gewoon bloedprikken, de naald wordt na het prikken verwijderd en enkel een dun slangetje blijft achter in het bloedvat. Je kunt je arm nagenoeg normaal bewegen.
Soms bij matige vaten of grote haast prikken we op de pols zelf of op de hand. De vaten liggen hier meer aan de oppervlakte en zijn daarom makkelijker aan te prikken.

Wat het CTG betreft, ook dit kan vaak op de afstandsbediening ( telemetrie) zodat je nog steeds bewegingsvrijheid hebt. Alleen in enkele gevallen kan dat ivm de veiligheid van de baby niet. ( Een goede bewaking gaat voor bewegingsvrijheid zoals je wel snapt)

Groeten een klinisch verloskundige

Nou dat is alzeker een hele opluchting!!

Zowiezo zal ik vrij snel na de bevalling weer worden "losgekoppeld" worden.
Zodra ze weten wat mijn suikerwaarde is en die goed blijkt te zijn.
Wel denk ik dat ik ter controle toch nog wel even in het zh moet blijven.
Omdat ik toch pas nummer 2 ben waarvan ze weten dat ik met deze ziekte ga bevallen.

Ik weet dat het zware belasting zal worden voor mij lijf, maar ben er van overtuigd dat ik dit kan!!! Ik kan verder ook gewoon alles wat een normaal mens kan alleen moet ik mijn eigen zuikerspiegel in de gaten houden en ruim van te voren eten als ik iets zwaars ga doen!! Alleen dit valt niet echt te plannen! Vandaar ook dat infuus.

Beide bedankt voor deze reacties. Ik heb daar een heleboel aan en kijk er nu al minder zwaar tegenaan.

Liefs Alma

Hoi,

Ik heb ook een infuus gehad met weeenopwekkers. Het prikken was lastig, omdat het 3X misging, blijkbaar springen mijn aderen weg. Tijdens de bevalling heb ik er geen last van gehad. Zodra de naald erin zit voel je het niet meer.
Na de bevalling mocht het infuus er gelijk af en toen had ik wel twee blauwe armen, vanwege het misprikken. Die blauwe plekken duurde wel twee weken, maar daar heb je weinig last van.
Veel succes.

Groetjes

Ik heb ook een infuus gehad met weeenstimulans en een of andere sedatie om te kunnen ontspannen. Uiteindelijk heb ik er totaal niks van gemerkt. Als het erop aan komt merk je van de helft echt niks meer hoor. Het enige wat je voelt is de wee..... Ik zou nu niet eens meer weten waar dat infuus heeft gezeten en hoe het met het prikken ging haha. Dan zou ik echt op de eerste foto's moeten gaan kijken waar hij zat!

Groetjes
Wasabimammie!

hoi

ik wou thuis bevallen maar ik moest onverwachte\s tijdens de bevalling naar het ziekenhuis.En ik kreeg ook een infuus.Ik kreeg hem in mijn hand.De eerste ging niet goed maar de tweede keer wel.En ik was zo aan het concentreren op mijn puf werk dat ik het niet voelde.

groetjes bauwina en janine

Terug
Bovenaan