Aan je zitten...

Moet even mijn frustratie kwijt...
Afgelopen weekend hadden we veel feestjes en verjaardagen.
Iedereen zit zomaar aan mijn buik... Ik vind dat persoonlijk heel irritant!! Als mijn man, familie of goeie vriendin dat doet vind ik het niet zo erg, maar gewoon ooms en tantes die ik 1x in het jaar zie zitten zomaar aan mijn buik!
Buiten het feit om dat ik het niet nodig vind schrik ik ook telkens...
Vandaag ook weer een collega!
Ook zei vandaag weer een collega: Hey dikzak !
daar heb ik maar ff op gezegd waarom hij dacht dat hij het nu wel in 1x mag zeggen, vind het nog steeds niet leuk !!
Herkennen jullie dit ook?? Of maak ik me te druk??

Liefs Chantal

Ik herken dit zeker ik vind het ook niet prettig. In het begin vond ik het niet fijn toen mijn moeder een keer aan mijn buik zat. ik had het gevoel dat het nog niet echt een buikje van de zwangerschap was dus vond ik het raar. Ik vind dat mensen er pas aan mogen zitten als ze het vragen en als er eventueel al beweging te voelen is en dat is nu nog niet. net was ik op mijn moeders verjaardag en toen kwam er een tante en die ging ook heel stevig over mijn buik aaien vond ik niet zo fijn. het was wel de tante waar ik het best mee op kan schieten anders was ik denk ik boos geworden. Om dat ik een tweeling krijg hoor ik ook vaak zo jij hebt al een flinke buik. En gisteren zei iemand weet je zeker dat het er niet 3 zijn hahahaha. van die flauwe opmerkingen. Ik vind het ook lastig om aardig te blijven soms.
groetjes Esther

Ik heb er nu nog geen last van, mijn buik groeit nog niet echt (zit er wel 1tje in denk ik soms,hahaha)
Ik moet zeggen dat bij mijn vorige zwangerschappen de laaste paar weken van de zwangerschap (toen ie echt op knappen stond) er mensen aan gingen zitten. Ik heb zelfs gehad dat een leerling van mij zo zijn hand op mijn buik deed. Ik dacht echt wat doe je, maar hij was zich echt van geen kwaad bewust dus ben niet boos geworden maar hem wel even duidelijk gemaakt dat het toch niet gepast was om te doen.

het lijkt soms dat je buik publiekelijk bezit wordt als je zwanger bent.

Groetjes Anne

Ik heb een shirt met af!!!!! Erop! Misschien een tip. Als ik er geen zin in heb doe ik die aan. Ik vind t niet zo heel erg maar geen onbekenden dat vind ik ook echt te ver gaan. Ja ti's natuurlijk ook zo bijzonder een baby in je buik! Ik aai zelf ook de hele dag over mij nog niet zo dikke buikje hihi! Maar dames ben t met jullie eens het is niet netjes.

Liefs tamjo

Ja tuurlijk is het heel bijzonder dat we zwanger zijn !! Elke zwangerschap is weer een wonder, maar het is van ons!! haha!! en niet van al die andere mensen hihi.
Ik had gister een vriendin aan de telefoon en vroeg haar of ik het bij haar ook deed, maar ze zei van niet, pff, gelukkig! heel irritant!
Mijn moeder stond zondag voor mijn buik: hallo, ik ben oma!! Dat vind ik dan wel weer grappig ! hihi!

LIefs Chantal

Zo vervelend en heel herkenbaar dus, zo´n shirt wil wel eens helpen, maar ja dat doe je ook niet naar elk feestje aan!
Ook ik vind het bij goede vrienden/ouders/broers en zussen niet zo´n probleem maar de rest moet eraf blijven!
Van de week was de beste vriend van mijn man hier en die pakte mijn buik ook eens vast, was onverwacht, maar ik vond het wel schattig.
Misschien moet den haag eens een campagne starten, blijf van zwangere vrouwen af,,hhaha
Maar ik hoor dit van iedereen hoor en heb het zelf ook, dus je overdrijft echt niet!
Groetjes

Hey meiden,

Ik ben van de mamaclub van feb. maar wilde hier toch even op reageren..
Ik hebe het bij mijn vorige zs ook gehad en had destijds precies hetzelfde topic aangemaakt. Ik kreeg zelfs wildvreemde mensen uit de supermarkt naar me toe... Ik voelde me echt een kermisattractie.
Ik kreeg toen de hele leuke tip om precies hetzelfde terug te doen.
Ik de volgende dag weer naar de supermarkt, en ja hoor. Weer een vreemde vrouw die vond dat ze aan mijn buik mocht komen. Ik legde dus ook mijn hand op haar buik. Nou je had haar gezicht moeten zien!! Ik vond het een geweldige oplossing. En de hint is meteen duidelijk!!
Ik heb er nog smakelijk om gelachen en nu nog steeds als ik er aan terugdenk. Nu begin ik ook een aanrdig buikje te krijgen en heb me weer voorgenomen dit te doen zodra mensen ongevraagd aan mijn buik gaan zitten!! Ben weer benieuwd naar de uitdrukkingen op die gezichten....

Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan