aan katten voelen ook slecht!!!!!!!!

hoi hoi

ik lees net van iemand dat je als je zwnager bent ook niet meer echt aan katten moet gaan voelen of aaien oid. en asl je dat doet meteen je handen moet gaan wassen... dat is toch onzin of niet?????   Ik heb twee katten 5 en 4 jaar en die aai ik nog steeds hoor en ze liggen ook nog bij mij op schoot en s'morgens bij mij op bed en ze likken me ook nog steeds . ik dacht dat allen het verschonen van de kattenbak slecht was.......

arme poesjes als ik ze niet meer mag aaien.............


groetjes tobi..
 
hoi hoi,

eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat je niet aan katten mag voelen/aaien.
alleen in de ontlasting van katten en voornamelijke jonge katjes kan er een parasiet in zitten die toxiplosmose veroorzaakt. maar verder mag je ze gewoon aanraken.
groetjes moni
 
Ik heb daar echt nog nooit wat over gehoord, ik vind het onzin. Het gaat om de uitwerpselen van de kat en niet de kat zelf! Mag je dan ook niet aan honden en cavia's zitten?
Laat je niks wijsmaken... knuffel je katten maar lekker net als ik.
 
Lieve Tobi,

Natuurlijk mag je de katten gewoon aaien. Heb ik ook gedaan hoor tijdens mijn zwangerschap, en ik heb een prachtzoon. Niks aan de hand. Het gaat idd om de uitwerpselen. Die moet je vermijden. Dus niet aan de kattebak komen, en handschoenen aan als je in de tuin gaat wroeten.
Fijne zwangerschap!

Groetjes, Kat
 
Zoals je zelf al dacht, dit is onzin. Wat de dames voor mij al hebben geschreven klopt. Volgens mij is het advies om geen katten aan te raken vooral voor vrouwen die zelf geen katten hebben. Dan is extra voorzichtigheid misschien handig. Maar als je zelf al een tijd een kat of katten hebt dan gaat dit natuurlijk niet op en is het zelfs zo dat je vast al een keer bent besmet met die bacterie, zonder dat je het hebt gemerkt. Dus de kattenbak schoonmaken zou dan ook niet eens zoveel kwaad kunnen. Natuurlijk neem je het zekere voor het onzekere en laat je dit klusje door iemand anders opknappen.

Knuffelse met de katten!

Jootje
 
Ha Tobi,

daar geloof ik ook niet in hoor. Wij hadden een heel lieve poezebeessie, jammer genoeg moesten we haar laten inslapen omdat ze kanker had en echt niet meer te redden was. We hadden haar al een keertje laten openreren en het gezwel weg laten halen, maar toch is er nog wat achtergebleven en dit zat echt op de meest afschuwelijke plekken, dus dit was beter voor haar. dit gebeurde op 27-5. Over een paar weekjes mogen we een nieuw poezesnoezie uit een nest halen. En ik ben er totaal niet bang voor dat ik dit ukkie niet mag aaien ofzo. Ik laat alleen het verschonen van de kattenbak aan mijn man over. Hoewel ik dit met die andere ka gewoon met handschoenen aan heb gedaan als mijn partner niet in de buurt was. Toch zal ik dat nu niet meer doen...
ik ben morgen 18 weken zwanger en uitgerekend op 21-12.
Geniet van je zwangerschap en van het geknuffel met poezebeessie.
Groetjes J (dec-forum)
 
Waar je voorzichtig mee moet zijn is idd de kattebak en katten die wild of verwilderd  zijn en die je kunnen krabben. Dan moet je wel meteen even je ha of vk vragen wat je moet doen als dat gebeurt.
maar verder mag je gewoon je katten aaien, hoor! Zou wel erg zielig zijn!
Groetjes, Claudia.
 
Mijn vk vertelde mij dat vooral het risico zit in jonge katten. Oudere katten hebben de parasiet allemaal al eens gehad. Krabben van katten hoef je niet bang voor te zijn. Wanneer je gekrabd wordt en de kat is net op de bak geweest, is de kans minimaal dat je besmet raakt. Wanneer je veel in de tuin werkt en in de buurt wonen veel katten dan is de kans ook groot dat je al eens toxoplasmose gehad hebt. Zeker de helft van alle zwangeren hebben al eens een besmetting doorgemaakt! Wij hebben zelf twee katten vandaar dat ik de vk bestookt heb met vragen!! Ik heb de besmetting zeer waarschijnlijk al eens doorgemaakt maar uit voorzorg blijf ik uit de kattenbak. Je weet maar nooit want echt aantonen dat je het hebt gehad schijnt niet te kunnen. Ik heb om een bloedonderzoek gevraagd maar dat werd door de vk "afgewimpeld".
 
Terug
Bovenaan