Aan Knorrie: goed nieuws!

Ha die Yvette!

Tijd voor een up-date.... we zijn gisteren weer naar het ziekenhuis geweest voor een echo en ik was me een partijtje zenuwachtig... Maar goed nieuws! Ik ben nu 9 1/2 week zwanger, er zijn al kleine armpjes en beentjes te zien, een ruggetje, hoofdje en hartje! Tjee, zover zijn we nog nooit gekomen!! Na afloop merkte ik dat ik toch wat tranen in mijn ogen had, er viel toch wel een spanning van me af.

Ik voel me  verder OK, wel erg moe geweest. Ik kan ieder moment wel slapen en dan de warmte erbij maakt het nog wat erger denk ik. Af en toe ben ik heel licht misselijk,  maar dat is het dan wel zo'n beetje.

Het spuiten van de bloedverdunner gaat prima, ik word er steeds wat makkelijker in. De blauwe plekken op mijn buik verdwijnen weer, in heb begin duwde ik die naald er meer in dan dat ik prikte. Maar dat gaat nu dus wel goed.

Wel gek hoor, het vruchtje is nu 2 1/2 cm groot. Half augustus heb ik weer een echo en als alles goed blijft gaan kan ik dan waarschijnlijk ook gewoon naar een verloskundige ipv het ziekenhuis. Maar het blijft toch spannend! We hebben afgesproken dat we echt de 12 weken afwachten voordat we het gaan vertellen en dat gaat nu opeens ook best snel. We gaan volgende week op vakantie, als we dan terugkomen kunnen we het gaan vertellen.

Ik werd ook geconfronteerd met de vraag of we prenataal willen laten testen, nekplooi e.d. Heb jij dat laten doen? Vind het nog best een lastige afweging.

Maar hoe is het verder met jou? Je zal al wel een flinke buik hebben denk ik? Trek je het nog een beetje in de warmte?

Hou vol!

Groetjes
VB

Hoi lieve VB!!!

Wat ben ik blij!! Ik heb echt zo ontzettend veel aan je gedacht de laatste tijd!!
En ik durfde toch ook niet echt meteen een berichtje te sturen, want ja, je weet toch maar nooit, en ik dacht misschien zit je daar helmaal niet op te wachten!
Maar, wat super geweldig meid! Ik heb ook echt zo geduimd voor jullie! Nou, dit is echt wel een heel erg goed teken hoor! Je hebt het hartje ook al gezien he..?? Klein knipperlichtje! Wat gaaf he...dat zo'n klein krummeltje alles er al op heeft zitten!
Die traantjes heb ik ook gehad hoor, ik kan het nog steeds allemaal echt niet geloven hoor! Dat het nu goed gaat......
He, en die bloedverdunner spuiten, dat gaat dus nu steeds "makkelijker" ...nou, ik vind het echt heel knap van je hoor! Maar ja, nu je het op de echo hebt gezien, jullie kleine wondertje, maakt het het allemaal misschien wel wat makkelijker!!
Oh, wat ben ik blij voor jullie zeg! En lekker dat je volgende week op vakantie gaat, heerlijk ff ontspannen! Gaat de tijd ook lekker snel! Wanneer gaan jullie weg en waarnaartoe?? Gewoon beetje nieuwsgierig haha, voor ons zit het er ff niet in!
Maar ook dat geeft niet hoor, we zijn druk bezig met de voorbereidingen voor het kamertje.....   Onze eerste vakantie zal, hoop ik, met de kleine hummel zijn....!
Enne... ff over je vraagje over de nekplooimeting enzo... ja, het is natuurlijk helemaal persoonlijk.. maar wij hebben ervoor gekozen om het niet te doen, puur omdat we gewoon zo blij waren dat het goed ging, en het altijd een kansberekening blijft, dus zeker weten doe je toch niet...ja, of je moet dan weer vruchtwaterpunctie enzo gaan doen, maar dat zag ik helemaal niet zitten! En voor ons was het gewoon een wonder, en het afbreken zou ik toch niet zomaar kunnen.... De ( medische )20 weken echo hebben we wel net gehad, want daar kunnen ze echt heel erg veel op zien, met name of er iets "mis" is, waarbij ze na of tijdens de bevalling meteen actie kunnen ondernemen! Maar nogmaals, dit is natuurlijk heel persoonlijk, wij hadden er op deze manier gewoon een goed gevoel bij!
We hebben dus net woensdag de 20 wk echo gehad, en alles zag er volgens de gyn (zover hij natuurlijk kon zien) helemaal goed uit! Helemaal goed gegroeid.... dus viel weer ongeveer 20 kg van me af, stom he, die onzekerheid blijft gewoon hoor!
Ik wil nog wel ff zeggen dat wij ook wel in dilemma hebben gezeten hoor, over de nekplooi.... ik wist ook niet echt wat ik ermee aan moest....
Maar goed, als je zou willen mag je me ook op mijn eigen mailadres mailen hoor, want het is hier nu wel een lang verhaal geworden, haha, maar ja, zo lang niet gesproken! Mijn mailadres is ook msn...dus kijk maar, of je daar zin in hebt...
Ik merk het wel... ik check het hier ook regelmatig hoor!
Het is in ieder geval: knorrie322@hotmail.com
Verder gaat het met mij allemaal lekker hoor, met de nodige kwaaltjes natuurlijk, maar ja, ik klaag niet hoor! Het is voor het goeie doel!
Last van mijn onderrug en stuitje wel heel erg, maar ja! Kruimeltje zal wel ff willen laten merken dat ie er zit!
Ik hoop je snel weer te spreken, ben blij om iets van je te hebben gehoord!!
Groetjes en een hele dikke knuf!
Enne...probeer een klein beetje te gaan genieten he, want dit is echt wel een goed teken hoor!   Yvette!

Hoi Yvette!

Lekker zeg, dat die 20 weken echo er zo goed uitzag. Kan me helemaal voorstellen dat je toch gespannen  was. Dan schiet het opeens al op  voor je zeg, je bent echt al over de helft nu. Top!

Aan mijn kant nu geen nieuws, maar geen nieuws is goed nieuws in dit geval, toch? Ik blijf het wel heel onwerkelijk vinden, stom is dat. Heb ook gelukkig maar minimale kwaaltjes, dus dat is natuurlijk eigenlijk heel lekker. Maar het maakt ook dat het niet echt doordringt.  

We gaan  eind van de week op vakantie (Portugal) en als we terugkomen zou ik 12 weken zijn. Dan heb ik twee dagen na thuiskomst  nog een echo staan. Als die nog steeds OK is,  gaan we het vertellen. Vind het soms wel lastig, heb het gevoel dat ik niet helemaal eerlijk ben  tegen sommige vriendinnen en familie.  Als er naar wordt gevraagd zeggen we dat het even op een 'laag pitje' staat... En hopelijk kunnen we  straks zeggen dat we al 12 weken zijn!   Dat leugentje wordt ons vast vergeven.

Maar ik ben de komende tijd dus even hier niet te vinden, misschien mail ik je na de vakantie wel even rechtstreeks. Als ik je voor die tijd hier niet meer spreek: hou je rustig en tot snel!

Groetjes
VB

Hoi VB!!

Nou, ben blij te horen dat er verder geen echt nieuws is, want dan "hobbel" je dus gewoon lekker door! Top dat je ook maar minimale kwaaltjes hebt...haha, dat scheelt!
Maar je hebt al genoeg aan het spuiten enzo...lijkt me!!
Geniet er echt van meid, want dit gaat echt heel goed zo!
Héééérlijk dat jullie lekker naar Portugal gaan, heb je ook ff geen moeite om niks te zeggen tegen al je vrienden enzo!
En maak je daar niet te druk om hoor, dat hadden wij hetzelfde...ook maar gezegd tegen iedereen: "ach ja, afwachten he, als het komt, komt het...... " Erg he...? Maar het is ons inderdaad ook vergeven hoor!!
Ik zal aan je denken, de komende weken, en geniet lekker daar in het heerlijke Portugal!
Heel veel plezier en ik hoop na je vakantie snel goed nieuws te horen!!!!
Het gaat voor jou nu ook wel opschieten hoor! Als je die "rottige" grens van 12 wk maar over bent!!
Welke datum heb je je echo???
Groetjes en veel liefs, Yvette! ( nu alweer 22 wk en 1 dag!)

Ha die Yvette!

Daar ben ik weer, na vakantie en echo. Inmiddels zijn er al weer veel traantjes gevloeid, maar deze keer alleen van blijdschap....! De echo zag er goed uit, we zagen een heel klein kindje dat al koprollend door het scherm ging. Super bijzonder. Inmiddels zijn we het zo langzamerhand aan het vertellen aan familie en vrienden dan komen af en toe de tranen. Maar het gaat dus super! Aanstaande woensdag nekplooi. Dat is ook ons eerste contact met het Waterlandziekenhuis, we zijn nu overgestapt vanuit Amsterdam. Ik blijf een gevoel houden van, hmmmm, ik moet het allemaal nog maar zien, maar doordat we het nu aan het vertellen zijn wordt het wel wat echter. Maar hoewel we er zo'n tijd mee bezig zijn geweest, blijft het raar dat het dan nu over ons gaat! Een vraag als wanneer ben je uitgerekend bijvoorbeeld. Huh? Tja, het gaat nu over mij maar het voelt nog erg onwerkelijk. Zelfs nu we al verschillende echo's hebben gehad. Maar goed, het zal vast snel wennen!

Hoe gaat het met jou? Inmiddels ben je denk ik een week of 25? Leuk hoor! Ben je nog naar dat echobureau in de Weidevenne geweest? Ben benieuwd!

Groetjes
VB

Hoi VB!!

Welkom terug in het regenachtige Nederland!!!
Maar....MET  heel goed nieuws...wat geweldig dat het er allemaal goed uitzag op de echo!!! Mooi he...ja, die traantjes blijven dan wel komen hoor!
Ben je nu dan ruim 12 weken?? Wat een heerlijk gevoel is dat he..?
Maar ook erg onwerkelijk, ik begrijp precies wat je bedoelt, ik had namelijk echt precies hetzelfde, als mensen om me heen over mij aan het praten waren.... dan had ik zoiets van, over wie gaat dit??En dat heb ik eigenlijk vaak nog wel....
Ik praat natuurlijk wel over "als die krummel er is..." maar het blijft nog steeds een soort van droom/roes... waarin je leeft.. Heel apart gevoel!
Maar ja, je kan er niet meer omheen, haha, die buik herinnert me er wel aan!
Ik ben vandaag precies 25 weken ja!
We gaan a.s. vrijdag naar echocentrum Amsterdam, daar konden we de afspraak maken op de dag dat het ons het beste uitkwam, maar was wel heel grappig dat jij zei dat er zo dichtbij ook een zat, dat wist ik dus niet! Maar goed, we gaan dus voor het hele plaatje..haha, dus 3D echo enz enz.... Echt zo veel zin in....vooral gewoon het feit dat ik weer even kan zien of het allemaal goed gaat....
Het schijnt nu ook de "beste" tijd te zijn voor zo'n 3D echo, dat je alles nog kan zien enzo...dus ben heel erg benieuwd, maar als het maar goed gaat met de krummel, dan ben ik weer even gerust....
Maar hebben jullie wel een lekkere vakantie gehad, beetje kunnen genieten??
Hoe reageert iedereen in de omgeving??

En moet je dan morgen voor de nekplooi? Krijg je daar dan weer een echo bij of niet?? Bij welke gynaecoloog kom je? Of weet je dat nog niet?? Ik ben over de mijne heel erg te spreken hoor! Echt heel begrijpend is hij!
Ben heel benieuwd!
Ik moet volgende week woensdag, de 30e, weer naar de gyn, maar dan in principe geen echo, maar i.p.v de verloskundige, want ik ben medisch, dus blijf bij de gyn...
Laat je weten hoe het was met de nekplooi??
En nu echt proberen ervan te gaan genieten he! En lekker af en toe naar spulletjes gaan kijken enzo, moest ik me ook toe zetten hoor, ik durfde aldoor niet!
Maar echt lekker gaan doen, gaat hardstikke goed nu!
Heel veel groetjes, Yvette!

Terug
Bovenaan