Aan maester en andere meiden die hebben gereageerd op mijn topic hoera ik ben 1 jaar

A

Anoniem

Guest
Hoi ,

Ik wil niet lullig doen , maar dit bed hebben wij gekregen van mijn schoonouders.
Ja ik vond het ook overdreven en mijn man ook , maar ze stond erop ,want ze wisten niet wat ze anders moesten kopen.
Het bed is samen met mijn zwagers en schoonzusje gekocht.
Het is wel helemaal compleet.
Ze hebben het met de gedachten gedaan van als er volgend jaar een tweede kom dan heb je hem alvast en hoeven jullie hem niet aan te schaffen.
Overigens heb ik van mijn ouders een fietsje gekregen voor vanaf 15 maanden en daar waren mijn schoonouders het niet mee eens.
Dat idee zaten ze af te kraken.
Ons meisje vind het geweldig om erop voortbewogen te worden ( ze kan niet bij de trappers en dat snap ze niet)  en zelf loop ze er ook mee.
Dit is voor mij ook niet leuk als er zo gereageerd wordt nota bene op haar verjaardag.
Mijn ouders vonden het leuk om te geven en het ik vind dat heel leuk , want hun hebben het niet breed.
Ze moeten van een uitkering rondkomen dus dat zegt al genoeg.
Ik hoop dat jullie het nu snappen .

Groetjes jessica

Hoi Jessica,

Het lijkt wel een beetje of jouw schoonouders er een wedstrijdje van maken (tov jouw ouders) om het grootste/duurste kado te geven. Ik zou dat als ouder wel heel jammer vinden als dat zo is, omdat je daarmee een verkeerd signaal afgeeft aan je kind. Oke, met 1 jaar misschien nog niet, maar als de trend nu al gezet is....
Uiteraard staan jullie als ouders daar buiten, want je hebt geen invloed op wat de grootouders geven (ik tenminste niet). Ik hoop dat jouw ouders zich er niet door laten opjutten en gewoon door blijven gaan met verjaardagskadootjes geven die met zorg zijn uitgekozen, of ze nu groot of klein zijn dat maakt niet  uit.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi Jessica,

als ik hier vertel wat onze oudste bij haar geboorte (!!!!!) heeft gekregen regent het misschien ook wle reactie....

Die cadeau ´s zijn natuurlijk harstikke welkom, wees eerlijk.
Ik wil je zeggen dat ik je bregrijp en dat de reacties soms anders op het forum over komen dan dat iemand je het persoonlijk zou zeggen.

Veel plezier met de kleine en haar cadeau ´s en ik hoop dat er maar gauw een broertje/zusje mag komen.

Groet Renske mv Meike 12/07/06

He Jessica,

Van harte gefeliciteerd met je meissie!! ik hoop dat je ondanks een paar vreemde reacties op dit forum een geweldige dag hebt gehad.

En vind het jammer dat je je gekregen kadootjes moet verantwoorden. Dat is niet nodig hoor! Al geeft je familie elke dag een duur kado, dat gaat niemand wat aan. Als jij er blij mee bent dan is dat goed genoeg. Dus.... niets van een ander aantrekken hoor.

veel liefs

mama van Rêve

Hoi meiden ,

Mijn schoonouders hebben het best breed.
Ze hoeven nergens naar te kijken , maar wij en mijn ouders wel.
Ze laten graag weten dat ze geld hebben en dat hoeft voor ons niet zo nodig.
Ik heb ze laatst een tegeltje gegeven dat liefde niet iets is wat je kunt aanraken , maar moet voelen.
Hiermee wilde wij zeggen dat het niet om materialisme gaat.
Wij proberen Nikita alles bij te brengen wat wij denken wat goed is en vooral iemand in zijn waarde laten en accepteren zoals iemand is.
Of ze nu rijk of arm zijn.
We willen haar ook leren dat ze ook met kleine dingen tevrede moet zijn , want nu snapt ze het nog niet , maar straks wel en dan verlang ze alleen nog maar dure dingen.
Dat is iets wat we niet willen.
Het is allemaal goed bedoelt , maar ik hou er niet van als mensen net als mijn schoonouders die laten zien wat ze kunnen.
Wij worden er steeds mee geconfronteerd en dat is echt niet fijn.
Laatst belde ze mij over de APK.
Er moest 2 aandrijfhoezen vervangen worden en als advies een fuseekogel.
Het kwam erop neer dat de auto nog een jaar met die kogel kon rijden.
Ik had € 200,- opzij gezet voor de APK.
Maar als ik die kogel zou vervangen dan kostte mij dat bijna  â‚¬ 400,-.
Mijn schoonmoeder zat naast me en vroeg gelijk wat het kostte want dan schoten hun dat wel even voor.
Want dan konden we het gelijk laten doen i.p.v. over een jaar.
Ik heb bedankt en heb gezegt dat het niet zo noodzakelijk was en dat we het bij de grote beurt volgend jaar laten vervangen.
Zij bepaal niet wat we wel en niet doen met onze auto.
Het is goed bedoelt misschien , maar dan nog.
Ik voel me daar heel ongemakkelijk bij.
Zo hadden ze ook , omdat wij een lening in eenkeer terug konden betalen aan hun een notebook aan ons gegeven.
Nou ik wist niet wat ik moest zeggen.
En zo is het iedere keer wat anders.
Mijn man baalt hier ook zo van.
Het is zo erg geweest dat ze onze financieen wilde bijhouden , omdat we op dat moment niet rond konden komen.
Dit kwam puur , omdat mijn contracten niet verlengt werden en wij 3 maanden zonder mijn inkomsten moesten doen.
Nu zijn we gelukkig zover dat we kunnen sparen.
Maar nog vraag ze er vaak naar en dan denk ik  bemoei je met je eigen zaken.
Ik denk dat het eendaags de bom bij mijn man klapt , want die is het ook beu.
Het is ook niet fair tegenover ons en mijn ouders.
Die geven iets waarvan ik weet dat ze er voor hebben moeten sparen.
Mijn moeder past ook 2 dagen op Nikita en dat vind ze leuk.
Als wederdienst help ik mee in het huishouden , of geef ik ze een bloemetje.
Laatst zijn we naar de efteling geweest en hebben wij het eten betaald , omdat we weten dat hun het niet kunnen.
Dat bedoel ik iedereen in zijn waarde laten en accepteren en respecteren dat niet iedereen dure dingen kan kopen ook al is het goed bedoelt.
Wij moeten ook roeien met de riemen die we hebben en dat is bij heel veel mensen tegenwoordig.
We zijn vanaf dit jaar schuldvrij en dat willen we zo houden.
Sorry dat het zo lang is , maar ik moest het   even kwijt.

Groetjes jessica

hoi Jessica,

ik denk dat iedereen je wel begrijp wat betreft materialisme, dure kado's en schoonouders. Ik denk dat er soms een beetje onbegrip ontstaat over het feit dat je nogal geobsedeerd lijkt wat betreft zwanger worden, dit aan de hand van vorige berichtjes etc.

Ik wens je in ieder geval veel geluk en hoop dat het snel voor je mag gebeuren!

Terug
Bovenaan