aan marcosgirl

A

Anoniem

Guest
Hallo! Ik las vandaag je vraag van 12 maart over doorslaaptips. Ik vraag me af hoe het nu met je dochter gaat, slaapt ze al wat beter door? We hebben een dochter die wel wat jonger is (nu iets meer dan 4 mnd) en sinds vorige week zo'n beetje hetzelfde meemaakt. Ik heb hier een vraag over gesteld op het forum 0-1 jaar-Voeding. Je kan het zelf lezen, als je wilt. Onze dochter ging al snel doorslapen en vooral 's avonds viel ze ook makkelijk in slaap. Nu gaat het dus wat minder, ze komt elke nacht en wil weer drinken. Ik vond het vreemd want ze krijgt genoeg, en moest er ook erg aan wennen. Maar nu heb ik me erbij neergelegd (werd me geadviseerd door meerder mama's) en hoop ik dat het een fase is. In het boek Oie, ik groei heb ik gelezen dat baby's rond deze leeftijd bezig zijn met een"sprongetje" waardoor ze opeens minder goes slapen en vaker willen eten. Ik hoop ook dat het dat is en we na een paar weken weer terug zijn bij haar eerste schema. Toen ik jouw vraag las, dacht ik dus ookgelijk aan zo'n "sprongetje" en vroeg me dus af of Chelsey alweer wat beter doorsliep en je meer aan je rust toe kwam?
Ik hoop van wel! En nog gefelicieteerd met je zwangerschap!
O ja, ik heb nog een vraag. In je schema staat dat Chelsey aan het eind v/d middag een toetje krijgt. Wat voor een toetje bedoel je ermee?
Succes verder!

quote: Gingie27731 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2009 22:18:21'));

Hallo! Ik las vandaag je vraag van 12 maart over doorslaaptips. Ik vraag me af hoe het nu met je dochter gaat, slaapt ze al wat beter door? We hebben een dochter die wel wat jonger is (nu iets meer dan 4 mnd) en sinds vorige week zo'n beetje hetzelfde meemaakt. Ik heb hier een vraag over gesteld op het forum 0-1 jaar-Voeding. Je kan het zelf lezen, als je wilt. Onze dochter ging al snel doorslapen en vooral 's avonds viel ze ook makkelijk in slaap. Nu gaat het dus wat minder, ze komt elke nacht en wil weer drinken. Ik vond het vreemd want ze krijgt genoeg, en moest er ook erg aan wennen. Maar nu heb ik me erbij neergelegd (werd me geadviseerd door meerder mama's) en hoop ik dat het een fase is. In het boek Oie, ik groei heb ik gelezen dat baby's rond deze leeftijd bezig zijn met een"sprongetje" waardoor ze opeens minder goes slapen en vaker willen eten. Ik hoop ook dat het dat is en we na een paar weken weer terug zijn bij haar eerste schema. Toen ik jouw vraag las, dacht ik dus ookgelijk aan zo'n "sprongetje" en vroeg me dus af of Chelsey alweer wat beter doorsliep en je meer aan je rust toe kwam?
Ik hoop van wel! En nog gefelicieteerd met je zwangerschap!
O ja, ik heb nog een vraag. In je schema staat dat Chelsey aan het eind v/d middag een toetje krijgt. Wat voor een toetje bedoel je ermee?
Succes verder!

Hoihoi,

Ja Chelsey slaapt alweer wat beter door. Ze komt nog wel steeds snachts rond 5 uur en heeft dan ook echt honger, maar ik ben daar inmiddels wel aan gewend.
Ze gaat voortaan s avonds om  7 uur naar bed en krijgt dan ook haar laatste fles rond die tijd. Dat was eerst 5 uur dus is een beetje opgeschoven. Maar ze komt in ieder geval niet meer zo vaak s avonds en snachts. Denk inderdaad dat het met het sprongetje te maken had hoor, toen ze weer een beetje haar normale tijden kreeg kon ze ook ineens meer. Dingen vastpakken en in haar mond stoppen enzo.
Ik verwacht dus ook dat het bij jullie ook zo weer voorbij is.
En je vroeg wat voor toetje ik bedoelde. Ik haal bij de albert heijn altijd die frutapura heet het volgens mij. Dat is een fruittoetje en die gebruik ik omdat Chelsey fruit heerlijk vind en als ze dan aan de groente moet wennen kan ik dat langzaam mengen. Tegenwoordig gaan sperzieboontjes er al zo in bij haar :) maar bijv worteltjes moet ik nog mengen. Of af en toe dan fop ik haar, dan krijgt ze twee happen toetje en dan ineens een hap groente haha. Daarna durft ze meteen 5min haar mond niet meer open te doen haha.
Ik hoop dat het sprongetje bij jullie snel weer voorbij is....

groetjes!

Terug
Bovenaan