aan miesje

Ik wilde even reageren op je reactie die je op mijn verhaaltje gaf.
Ja inderdaad ik ben 3 maanden geleden bevallen en nu weer zwanger..
Een hele klus ,tja het komt niet zomaar maar ik zou het zo weer doen als je ziet wat je er voor terug krijgt.
Het is niet gepland maar een zwangerschap kan je zo ie zo niet plannen en natuurlijk ben ik er blij mee ieder kindje en iedere zwangerschap is een wonder!!!
En eigenlijk wordt ik een beetje boos als je mij zal vertellen dat ik mijn kleintje wel genoeg aandacht moet geven natuurlijk doe ik dat!
Ja misschien bedoel je het niet zo maar je doet net of ik niet meer voor mijn kindje kan zorgen omdat ik zwanger ben.
Maar ik ben zwanger ,niet ziek hoor en ik kan en van mijn kind genieten en die veel leifde en aandacht geven en ik kan van mijn zwangerschap genieten.
Groeten Irene
 
je hoeft niet boos te worden hoor. ik bedoel er alleen mee te zeggen dat het allemaal heel snel gaat. normaal gesproken als je zwanger bent ben je helemaal verliefd op het wondertje in je buik je leeft helemaal naar het babytje toe. is het er eenmaal dan kan je al de aandacht en liefde op je babytje storten waar je al die tijd naar uitgekeken hebt.
ik wil daarmee niet zeggen dat je nu geen liefde kunt geven. maar het lijkt mij persoonlijk heel vreemd. je bent nu helemaal verliefd op je kleine babytje zeg maar...en wil alles van heel dichtbij en bewust meemaken de ontwikkelingen enzo. die juist zo bijzonder zijn in het eerste jaar!
en jij bent alweer zwanger en verliefd zeg maar op een nieuw wondertje in je buik. kan je dat allemaal wel verwerken lijkt mij?! ik bedoel er niks verkeerds mee. maar ik kan me voorstellen dat het ingewikkeld is. snap je dat?
je lichaam heeft nauwelijks kunnen bijkomen qua hormonen enzo. en wordt nu weer omgegooid. ik vind het knap als je het kan. en ben blij voor je dat je het leuk en positief vind. ik zou het namelijk niet zo leuk vinden denk ik. ik zou eerst even van mijn kleintje willen genieten voor 100% voordat ik weer aan iets nieuws begin.

en trouwens een zwangerschap kan je in die mate plannen dat je voorbehoedsmiddelen neemt. ik denk dat je dat toch wel begrijpt he? en dat ik je dat niet hoef uit te leggen. jij zegt dat je een zw.schap niet kunt plannen. nou je kan er wel voor zorgen dat je in ieder geval niet zwanger raakt. is dat duidelijker dan?!
ik wens je veel succes en veel plezier met alles!!
groetjes Miesje
 
ja ik zeg ook niet dat het allemaal niet snel achter elkaar is.
En ja ik snap jou stand punt ook wel.
maar wij wilden wel snel een tweede en of dat nou drie of zes maanden later is maakt ons niet uit.
En ik ben niet boos maar wou er wel even op reageren.
En dat je een zwangerscap kunt plannen met dat je iets gebruikt om het niet te worden snap ik maar ik bedoel als je niet iets gebruikt kan je niet plannen wanneer je zwanger wordt.
Hopenlijk ben jij er ook niet boos om.

Groeten Irene
 
hoi
nee nee ik ben niet boos!
als jullie het fijn vinden is het toch goed?!
ik wist niet dat jullie echt ermee bezig waren. ik dacht dat het meer laksigheid was snap je? sommige denken namelijk dat je met het geven van borstvoeding niet zwanger kunt raken.
en allemaal van die soort dingen. maar als jullie bewust zonder voorbehoedmiddel aant klussen waren kan ik alleen maar zeggen gefeliciteerd.
ja had ik al gezegd he? hahaha
nou ik hoop dan dat jullie met z'n allen heel gelukkig worden (zijn) en dat je een goede zwangerschap zult hebben met niet al teveel kwalen. dat maakt het er niet makkelijker op met nog een kleintje.
sorrie voor mijn reactie dan he? maar ik begreep het dus iets anders.
groetjes van M
 
Hoi Irene,

Ik heb nu een zoontje van bijna 7 maanden en ben zwanger van de 2de. Ik ben nu 16 weken zwanger dus hij was ook zo'n 3 maanden. Ik wilde ook 2 kinderen kort achter elkaar en dat is me dus ook gelukt. Het is allemaal zo bijzonder. Wel valt deze zwangerschap me zwaarder dan verwacht. Ben echt vreselijk moe geweest, maar geniet er enorm van. Ook van me zoontje geniet ik zo erg. Voor ons is het dus dubbel genieten!!!! Het is een bijzondere tijd!
Veel succes nog verder met je zwangerschap en de kleine en blijven genieten!

Veel liefs
Wendy
 
Geeft niks hoor Miesje ,het is al goed.

Wendy gefe;iciteerd ja wat bijzonder allemaal he.
Het is natuurlijk afwachten hoe je een volgende zwangerschap voelt he..
Helaas valt deze je zwaarder.
Ik ben tot nu toe moe en licht misselijk.
De vorige zwangerschap voelde ik me top dus hoop ik deze keer ook weer..
Maar dat hebben we niet voor het zeggen.

Groeten Irene
 
Ik vind het maar knap dat jullie het kunnen en durven zo snel al.

Ik ben zelf nog met mijn eerste zwangerschap bezig en vind het zwanger zijn leuk maar zwaar. Ik heb daarnaast een vriendin die twee kindjes heel snel na elkaar gekregen heeft en als ik zie hoeveel werk dat ze heeft en hoe stressvol dat soms is........Ik weet van mezelf dat ik dat niet aan zou kunnen. Maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat dit voor jullie niet kan werken. Voor de kinderen lijkt het me wel leuk om zo dicht na elkaar te zijn want dan hebben ze straks dingetjes met elkaar gemeen.

Zelf wil ik wachten tot mijn eerste strakjes naar school gaat en dan pas aan de tweede beginnen, ik ben een echte stresskip en mij lijkt het voor mij beter om het zo te doen. Maar daarom vind ik het des te knapper van jullie dat jullie dat wel kunnen :)

groetjes, Jane
 
Hoi jane34wk,

Mijn man en zijn zus schelen ook niet zoveel qua leeftijd en die hebben heel veel aan elkaar ,maar goed dat hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn .
Ik ben heel rustig en nuchter dat scheelt natuurlijk ook.
Het zal wel druk worden maar dat vind ik niet erg.
Het lijkt me ontzettend leuk twee kleine hummeltjes..

Groeten Irene
 
Terug
Bovenaan