Aan Nath2003 berichtje van Nathalie (Paaltje)

A

Anoniem

Guest
Hoi Nathalie,

Gisteren zijn we bij de verloskundige geweest.
En was een intakegesprek.
Hoop informatie rijker en nu weten we een beetje hoe of wat.
We moeten nu wat informatie thuis gaan lezen en ook welke echo we willen tussen de 11 en 16 weken.
Er is "gewone"echo zeg maar en een risicobepaling voor het downsyndroom.
Maar bij de risicobepaling wordt de "gewone" echo ook gedaan.
Dus ik denk dat we gewoon de risicobepaling doen.
Ik ben pas 25, dus het risico is gewoon heel laag, maar wij houden ontzettend van reizen en als je een kindje met downsyndroom krijgt gaat dat toch allemaal moeilijker. Zeker omdat wij van verre reizen houden.
Dus wij willen er toch graag op voorbereid zijn mocht de kans groter zijn na deze test.
Maar van de ene kant heb ik ook weer zoiets van, wil je het wel weten???
Dus ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit en mijn man ook nog niet echt.
Wat doen jullie?

En krijgt iedereen die keus? Of verschilt dit per verloskundige?
Misschien dat nog andere meelezen, wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?

O ja 17 januari gaan we naar het hartje luisteren en 29 juli ben ik uitgeteld.
En de echo moeten we met het diagnostisch centrum in Eindhoven contact opnemen om een afspraak te maken.
Dus zal ik nog wel laten weten.

Groetjes Nathalie
En succes vandaag bij de verloskundige!
Laat je het mij weten hoe het gegaan was?

Hoi Nathalie,

Ik heb vandaag mijn intakegesprek gehad. Heel veel informatie en mij is ook gevraagd of ik een nekplooiecho wil hebben. Ik ben 33 maar ik heb toch nee gezegd. Mocht het zo zijn dat het kindje down syndroom heeft, dan heeft het zo moeten zijn. Ze kunnen dat niet echt zekerheid geven en ik zo denk ik ook niet mijn zwangerschap willen beindigen.
Ik heb ook mijn eerste (termijn)echo op 17 januari! eerst bij de vk naar het hartje luisteren en dan naar het ziekenhuis voor een echo. Spannend en erg leuk. Ik moet morgen even bloed laten prikken, maar dat is standaard.
Hoe voel je je verder? ik voel me ontzettend goed, heb wel last van moeheid en gevoelige borsten..... maar het hoort erbij.
Ik ben uitgerekend op 27 juli dus we zitten aardig bij elkaar in de buurt. Ik vind dit wel erg grappig en toevallig allemaal.
Wat betreft die test om te kijken of je kindje gezond is, is helemaal aan jullie. Denk er rustig over na. En laat je niet beinvloeden door wat andere zeggen. Iedereen weet het altijd beter......

Heel veel plezier en alvast fijne feestdagen
Ik hou je op de hoogte, jij mij ook?

Groetjes,
Nathalie

Hoi Nathalie,

Jeetje wat een toeval allemaal.
Ik vind het wel grappig, is maar goed dat we niet dezelfde leeftijd hebben anders werd het wel heel erg!
En ik ben ook alleen maar moe en af en toe gevoelige borsten.
En ik heb tot vorige week 2 weken lang echt  gruwelijke honger gehad, maar nu niet meer. Gelukkig! Ja soms voordat ik naar bed ga nog maar niet meer zo erg als vorige week, toen werd ik gewoon misselijk van de honger ook al had ik net mijn avondeten op! En dat is ook geen pretje!

Nou succes met je zwangerschap en we houden elkaar op de hoogte!

Wil je trouwens weten wat het wordt?
Wij niet lijkt me wel een verassing van joepie het is een meisje of joepie het is een jongen! Het maakt ons ook niet zo heel veel uit, natuurlijk wel voorkeur, maar belangrijkste is dat ie gezond is!

O ja bloedprikken doen ze bij mij pas bij de 1ste echo, beetje raar maar het zal wel.
En ik moet een half jaar borstvoeding geven als het kan  natuurlijk, omdat mijn man astmatische bronchitus heeft gehad.

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Ik heb astmatische bronchitus en gebruik daar ook medicatie voor. Tegen mij hebben ze daar weer niks overgezegd (wat borstvoeding betreft) Ze hebben wel gevraagd of ik borstvoeding ga geven en ik heb gezegd dat ik dat wel graag wil....... raar hè? al die verschillende berichten. Ook van de bloedprikken..... maar volgens mij is het overal anders .

Ik wil ook niet weten wat het wordt. Ook inderdaad wel een voorkeur, maar inderdaad als het maar gezond is.

Even voor jouw informatie. Ik wordt een alleenstaande moeder. Misschien vroeg je jezelf af waarom ik het niet over "wij" hebben of mijn man. Maar ik ben er ontzettend blij mee..... en het is gepland.

Nou meissie nogmaals fijne dagen en geniet ervan...
Groetjes,
Nathalie

Hoi Nathalie,

Het was me eigenlijk nog niet eens opgevallen dat je steeds over ik sprak.
Maar ik vind het knap dat je dit zelf doet, moet je toch sterk voor in je schoenen staan denk ik om alleen een kindje op te voeden.
En daar is natuurlijk ook helemaal niks mis mee, maar lijkt me in het begin wel zwaar.
Weet je wel wie de vader is of heb je wel achtergrondinformatie? Of wil je dat niet weten, dat kan natuurlijk ook.
Want moet je daar geen rekening meehouden met erfelijke ziektes ofzo?

En idd die verschillen is toch wel apart. Maar ja ze zullen wel weten hoe het zit. En weer een overeenkomst jij asmatische bronchitus en bij mij mijn man. Moet niet gekker worden!

Voor jou ook een hele fijne kerst! Met je babytje in je buik en geniet er van!
Als alles goed gaat de laatste keer kerst zonder kindje!

Groetjes Nathalie

Terug
Bovenaan