Aan rechterborst onrustig drinken

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>sinds een paar dagen drinkt mijn dochtertje van bijna 4 maanden aan mijn rechterborst heel erg onrusig, ze hapt aan laat los, smakt en draait haar hoofd weg als ze mijn tepel nog in haar mond heeft.. heel fijn..? </p><p>als ik haar aan de andere borst leg is er niks aan de hand en drinkt ze heel normaal.. </p><p> </p><p>wie kent dit en weet wat het betekend? </p><p> </p><p> </p>

Moeilijk te zeggen.. merk je nog verschil tussen zittend of liggend voeden? of dat je bijvoorbeeld veel spanning hebt aan de rechterborst? Dat de melk er wellicht te snel uit komt of misschien juist te langzaam? Ik merk in ieder geval bij mijn zoontje dat als ik erg volle borsten heb, hij de eerst 2 minuten ook zeer onrustig drinkt en zich af en toe ook verslikt. Daarna even doorademen en dan gaat het goed. Een andere optie kan natuurlijk zijn dat ze misschien niet prettig ligt als ze aan de rechterborst drinkt.

Het eerste wat in mij opkomt is ook een (te) volle borst! Veel vrouwen hebben rechts meer melkproductie dan links volgens mij. Je zou de rechterborst kunnen proberen af te kolven, een klein beetje, voor je m aanbied.

Nou nu jullie het zeggen hij is sneller vol, voelt voller aan. Ze krijg hem ook niet zo goed leeg. Maar normaal voel ik altijd wanneer mn melk op gang komt ( toeschietreflex) dan gaan mn borsten prikken en steken, en zie het aan hoe mn dochter drinkt. Ze kan zich soms ook verslikken en gaat dan hoesten.
alleen dat prikken enzo voel ik rechts niet zo heel erg meer..

Ik ga is proberen te kolven! Thanks!??‍♀️?

Terug
Bovenaan